עבור לתוכן העמוד
Menu

חשבון הטוויטר של ד"ר גולד נפרץ: "מחזק את הנחישות להגן על ירושלים ועל ישראל"

בעקבות הפריצה על ידי קבוצת פצחנים טורקית הנחה ד"ר גולד להעמיק את המחקר על טורקיה

בערב שבת  פרצה קבוצת פצחנים (האקרים) טורקית הפועלת תחת השם Turkish cyber army לחשבון הטוויטר של נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר, ד"ר דורי גולד.

הפצחנים השתלטו על החשבון ושינו את שם היוזר ל Dr.DoreGoldRT  ובנוסף החלו לצייץ בשמו ציוצי תמיכה במדיניות נשיא טורקיה, טאיפ ארדואן ולתמיכה בפלסטינים במאבקם נגד ישראל. ידוע כי פעולות של קבוצות הפצחנים מסוג זה פועלות תחת אישור פעולה כללי של הממשל הטורקי לפעול בזירה הדיגטלית, בדומה לפעילות של ארגונים אחרים כגון ארגון ה IHH, האחראי על ארגון משט המרמרה.

חשבון הטוויטר של ד"ר שנפרץ על ידי האקרים טורקייםחשבון הטוויטר של ד"ר שנפרץ על ידי האקרים טורקיים
חשבון הטוויטר של ד"ר שנפרץ על ידי האקרים טורקיים

באחד הציוצים נכתב "ירושלים לא יכולה להיות בירת ישראל" ובאחר "בגלל שירושלים קדושה למוסלמים והיא אדמה פלסטינית".

החשבון שנפרץ חזר לפעילות זמן קצר לאחר מכן וד"ר גולד הנמצא באוניברסיטת קמברייג'להרצאה בנושא ירושלים, מסר בתגובה בעמוד הטוויטר שלו: "שמח לחזור אחרי שחשבון הטוויטר שלי נפרץ. תודה לאלו שפנו כדי ליידע אותי. זה מחזק את הנחישות שלי להמשיך ולדבר בשם ישראל, ירושלים ונגד המאיימים על הביטחון האזורי".

חשבון הטוויטר של ד"ר שנפרץ על ידי האקרים טורקיים
חשבון הטוויטר של ד"ר שנפרץ על ידי האקרים טורקיים

במקביל הנחה ד"ר גולד שבעבר ניהל את המו"מ מול ממשלת טורקיה ל"הסכם הפיוס" והפיצויים לאחר משט המרמרה, הנחה את צוות החוקרים במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, להגביר את חקר הפעילות הטורקית בזירה המזרח התיכונית.

 

חשבון הטוויטר חזר לפעול לאחר שעה קלה
חשבון הטוויטר חזר לפעול לאחר שעה קלה

בעבר ניסתה אותה קבוצת פצחנים לפרוץ לחשבונות הטוויטר של שדר בחדשות פוקס, בכירים בבית הלבן וכן לאחד מחשבונות של העסקים של הנשיא דונלד טראמפ.