עבור לתוכן העמוד
Menu

כך פועל מנגנון הפיגועים של חמאס בגדה

ארגון חמאס הקים מנגנון רב זרועות להפעלת טרור בשטחי הגדה נגד ישראל והרש"פ שבראשו עומד צאלח אלעארורי שהינו גם איש הקשר לאיראן ולחזבאללה • .מטרת המנגנון היא להביא לכאוס ביטחוני בשטחי יו"ש, לפגוע בישראל ולמוטט את שלטון הרש"פ, לכן נזהר יו"ר הרש"פ שלא לפגוע בתיאום הביטחוני עם ישראל

המצוד אחר רוצחיו של חייל צה"ל דביר שורק ז"ל ולכידתם מיקד את ההתעניינות במנגנון הפיגועים של חמאס בשטחי הגדה.

אחד הרוצחים הוא פעיל חמאס וכעת בודק השב"כ את אופייה של ההתארגנות והאם הפיגוע היה בהתארגנות ביוזמה מקומית או שמדובר בחולייה מאורגנת שקיבלה הנחייה מהארגון לבצע את הפיגוע.

מנגנון הפיגועים של ארגון הפת"ח שהחל לפעול בשנות ה-70 והוקם על ידי ח'ליל אלווזיר (אבו ג'יהאד) היה מנגנון מסוכן מאוד לישראל שקיבל את הכינוי "מנגנון הגזרה המערבית", לאחר שאש"פ גורש מלבנון הוא הופעל מתוניסיה ופעולות הטרור שלו הם שדחפו את ישראל לקבל את ההחלטה לחסל את אבו ג'יהאד שעמד בראשו.

עכשיו מפעיל ארגון חמאס מנגנון פיגועים הרבה יותר מסוכן שכולל הקמת תשתיות טרור, מעבדות חבלה והכשרת מומחי חבלה ומחבלים מתאבדים לקראת ביצוע פיגועים בישראל ובשטחי הגדה, בראש המנגנון הזה עומד צאלח אלעארורי שהינו מספר 2 בחמאס ומתחרה ביחיא סינוואר על ראשות הארגון. העבודה המצוינת של השב"כ הישראלי סיכלה עד כה פיגועים גדולים של המנגנון הזה בתוך ישראל ובשטחי הגדה.

המנגנון הזה פועל כתמנון מיומן עם 4 זרועות ממספר מקומות במזרח התיכון, המטה הראשי שלו ממוקם במעוז חזבאללה בשכונת א-דאחיה שבביירות, משם מפעיל צאלח אלעארורי את שאר השלוחות ומתאם את הפעילות עם איראן וחזבאללה וכן עם ארגון הג'יהאד האסלאמי, שמנהיגו זיאד נח'אלה מתגורר אף הוא בשכונת א-דאחייה.

מתוך עמוד הטוויטר של גל ברגר
מתוך עמוד הטוויטר של גל ברגר

במשרדו של אלעארורי שבשכונת א-דאחיה יושב גם בכיר הארגון מוסא דודין שהוא האחראי על הטיפול בתיק השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה בשבי חמאס.

משרדי חמאס בדוחא, בירת קטאר, הם העורף הלוגיסטי של המנגנון הזה שמסייע לו בגיוס הכספים ומימון פעולות הטרור, המפקדות בשטח שמפעילות ישירות את הטרור בשטחי הגדה הן משרד החמאס באיסטנבול ו "מטה הגדה" ברצועת עזה.

קציני המבצעים שמתפעלים את פעילות הטרור הם פעילים ותיקים בזרוע הצבאית של חמאס בגדה ומשוחררי "עסקת שליט" המכירים היטב את השטח והמבנה החברתי והחמולתי בגדה.

משרד החמאס באיסטנבול

ישראל נכשלה במאמציה אצל שלטונות טורקיה להביא לסגירת משרד הזרוע הצבאית של חמאס באיסטנבול.

המשרד עוסק בהכוונת פעילות טרור בגדה, גיוס פלסטינים המגיעים לטורקיה לשורות הזרוע הצבאית ומימון פעולות הטרור והעברת כספים לפעילי חמאס בגדה.

כמו כן מפעיל המשרד חדר האזנה לאמצעי תקשורת וקשר בישראל וברש"פ ומספק את המודיעין לחזבאללה ולאיראן.

צאלח אעארורי נאלץ לעזוב את טורקיה בעקבות לחץ ישראלי ואמריקני אך המשרד של חמאס פועל ללא שום הפרעה בהכוונתו הישירה מממשרדו בביירות שבלבנון.

את המשרד באיסטנבול מפעיל בין היתר עבד אלחכים חנאני, מקורבו של צאלח אלעארורי.

השב"כ חושף את מנגנון הפעולה בין טורקיה לבין חמאס
השב"כ חושף את מנגנון הפעולה בין טורקיה לבין חמאס

"מטה הגדה" ברצועת עזה

משרדי "מטה הגדה" ממוקמים בשכונת רימאל בעיר עזה והופצצו על ידי חיל האוויר הישראלי ב-17 במרץ השנה.

אחד מהמחבלים הבכירים שהפעילו את משרד "מטה הגדה" היה משוחרר "עסקת שליט" בשם מאזן פוקהא שנרצח בפתח ביתו בעיר עזה ב-24 במרץ 2017, לטענת חמאס את החיסול ביצעו משתפי פעולה עם ישראל.

"מטה הגדה" אמון על הכוונת פעילי הטרור של חמאס בשטחי הגדה, הוא מוביל פיגועים, בונה תשתיות טרור ומעביר הנחיות לפעולות טרור נגד ישראל והרש"פ.

האחראי על הפעלת המשרד הינו מאהר עובייד השוהה עם צאלח אלעארורי בלבנון ונחשב ליד ימינו בהפעלת הטרור ביו"ש , לעובייד יש עבר ביטחוני עשיר בשורות חמאס והוא היה בין מגורשי חמאס למרג' א-זוהור שלבנון.

"מטה הגדה" מחולק ל- 3 גזרות, דהינו צפון הגדה, מרכזה ודרומה, דבר שאמור להקל את הפעלת חוליות הטרור, האחראי על כל גזרה הינו חבר בכיר בזרוע הצבאית המכיר היטב את השטח ואת הפעילים.

האחראי על גזרת צפון הגדה הינו פורסאן ח'ליפה, משוחרר "עסקת שליט" שגורש לרצועת עזה.

על גזרת מרכז הגדה אחראי עבדאללה עראר, משוחרר "עסקת שליט" ואילו על גזרת דרום הגדה אחראי עבד אלרחמן רנימאת,אף הוא משוחרר "עסקת שליט" שעמד בראש "חוליית צוריף" שביצעה מעשי רצח ופיגועים בישראל.

ישראל והרש"פ נמצאות מבחינת ארגון חמאס באותה הסירה,לכן הוא פועל למוטט את שלטון הרש"פ בגדה ונגד ישראל במטרה ליצור כאוס ביטחוני בשטחי הגדה שיביא להתנגשות בין ישראל לרש"פ.

אחת הפעולות של הזרוע הצבאית של חמאס בגדה הייתה לנסות ולחסל פיזית את חייו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, השב"כ הישראלי לכד את התשתית החבלנית שתכננה זאת וסיכל לפחות שני תכנונים כאלה,יורם כהן ראש השב"כ לשעבר הביא בזמנו אישית את המידע הזה למחמוד עבאס במוקאטעה ברמאללה ויו"ר הרש"פ הודה לו על כך.

זו אחת הסיבות העיקריות שמחמוד עבאס חושש לבטל את התיאום הביטחוני עם ישראל, הוא יודע היטב שהשב"כ וצה"ל שומרים עליו אישית ועל שלטונו מפני הזרוע הצבאית של חמאס.