עבור לתוכן העמוד
Menu

כך מנוצלות "ההפגנות בדרכי שלום" לביצוע פיגועי טרור

ארגון טרור פלסטיני חושף, כיצד ניצל את "ההפגנות בדרכי שלום" כדי לבצע פיגוע טרור באמצעות תורן של דגל שמולכד בחומרי נפץ

 ערוץ הטלוויזיה של ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה פרסם (13 בנובמבר 2018) סרטון וידאו המתעד אחת משיטות הפעולה של ארגוני הטרור הפלסטיניים המנצלת את מה שהפלסטינים מכנים "ההפגנות בדרכי שלום" כדי להטמין מטעני נפץ המוסווים בחפצים תמימים למראה.

להלן תרגום הכתוביות בסרטון הווידאו:[1]

"חטיבות אל-נאסר סלאח אל-דין [הזרוע הצבאית/ טרור של ועדות ההתנגדות העממית] חושפות באמצעות [תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה] אלמיאדין תיעוד של מלכודת הדגל שבוצעה ב-17 בפברואר 2018. לאחר תצפית ומעקב נקבע מקום ביצוע המלכודת. הלוחמים מילכדו בחומרי נפץ תורן של דגל פלסטיני. ביום שישי 16 בפברואר 2018 בעת בה הסתיימה הפגנה בדרכי שלום. אחד הלוחמים הלך למקום ביצוע [המלכודת] ושם את הדגל על גדר התיל [גדר הגבול בין רצועת עזה לבין ישראל]. למחרת קצין ישראלי הבחין בדגל ולא שם לב שהוא ממולכד. הוא נשא את הדגל והביאו לאנשי החוליה [הצבאית, החיילים] האחרים ואז אירע הפיצוץ. המלכודת גרמה למוות ולפציעה של שישה קצינים וחיילים ישראלים. צבא הכיבוש הודה אותה עת בפיצוץ שאירע בקרב חייליו אותם תיאר כ[פיצוץ של מטען נפץ] מאולתר. לאחר עשרה חודשים ארגוני המאבק [הפלסטיניים] חושפים את הפעולה שההכנות לביצועה והוצאתה לפועל בוצעו באופן מדוקדק מאוד".

הודעת דובר בצה"ל ב-18 בפברואר 2018 אישרה, כי תורן ממולכד של דגל פלסטיני שהונח על גדר הגבול גרם בפיצוצו לפציעתם של ארבעה חיילים, מהם שניים באורח קשה, אחד באורח בינוני ואחד קל.[2]

התיעוד הפלסטיני ממחיש את איום הטרור בגבול רצועת עזה. ארגוני הטרור הפלסטיניים פועלים בחסות מה שהם מכנים "הפגנות בדרכי שלום" כדי לבצע פיגועי טרור נגד חיילי צה"ל, ובכלל זה באמצעות הנחת מטעני נפץ המוסווים בחפצים תמימים למראה. מציאות זו חייבה היערכות ביטחונית המותאמת לאיום ולתרחיש המסוכן, ולפיה נדרשת מידה רבה של חשדנות כלפי כל נוכחות פלסטינית עוינת סמוך לגדר הגבול העלולה להיות מנוצלת לצורך ביצוע פיגוע טרור. דפוסי הפעולה של ארגוני הטרור הפלסטיניים בחסות "ההפגנות בדרכי שלום", ההופכות את "התרחיש המסוכן" להנחת המוצא בהגנה מפני איומי הטרור מרצועת עזה, מסכנים במודע את חייהם של תושבים פלסטינים המשתתפים בהן.

[1]    https://www.facebook.com/almayadeen/videos/319449202220532/?t=1

[2]    https://www.idf.il/en/minisites/press-releases/idf-targets-18-hamas-terror-posts/