עבור לתוכן העמוד
Menu

כיצד הולכה שולל קשת האומות של דרום אפריקה בידי חמאס?

הממשל האיסלאמי וארגון הטרור של חמאס שולט ברצועת עזה ביד ברזל בלא כל התחשבות בזכויות אדם או זכויות אזרח, כך אומר מנהל התכנית למאבק ב-BDS במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

החלטת דרום אפריקה להחזיר לארצו את שגרירה בישראל, סיסה נגומבאנה, מעניקה ניצחון רגעי לחמאס במלחמת ההונאה והטרור שלהם. הממשל האיסלאמי וארגון הטרור של חמאס שולט ברצועת עזה ביד ברזל בלא כל התחשבות בזכויות אדם או זכויות אזרח  – כולל רדיפות, עינויים והרג של נוצרים פלסטינים.

בעוד שנראה כי ממשלת דרום אפריקה תופסת את עזה כצד החלש, ועל כן ה"צודק", בלי להתייחס לפעולות טרור או להצהרות ג'יהאד נגד היהודים, מסע הצלב הטרוריסטי של חמאס שלח צעירים פלסטינים אל מותם על ידי פיתוי ופיצוי באלפי דולרים על מנת שיפרצו את גדר הגבול בין רצועת עזה לישראל על מנת להרוג אזרחים ישראלים חפים מפשע, כולל ילדים, "ולכבוש מחדש את פלסטין" מהיהודים.

על דרום אפריקה להבין כי התרחקות דיפלומטית מישראל רק מחזקת את היד הסמויה של הרפובליקה האסלאמית של איראן, המכוונת את הג'יהאד החמאסי בעזה ומחלישה את מטרת השלום, הצדק וההגדרה העצמית של פלסטינים וישראלים.

החמאס הוכיח לפני זמן רב את כנות כוונותיו לגבי טרור בהתאם לאמנה משנת 1987, המבטאת את חובתו הדתית להשמיד את העם היהודי ואת מדינת הלאום שלו. מאז 1993 הרג חמאס מאות אזרחים ישראלים בפיגועי התאבדות ברחבי ישראל. מסע הצלב הטרוריסטי הנוכחי של חמאס ברצועת עזה תוכנן על ידי קבוצות האחים המוסלמים באירופה ועל ידי יחיא סינואר, הנשיא החדש של חמאס, שהיה מפקד באז א דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. סינוור נחשב למנהיג האכזרי ביותר של הארגון מאז הקמתו בשנת 1987.

האם פרטוריה מודעת לכך שהמשטר האיראני מנצל את עזה ככלי משחק באסטרטגיה האזורית שלו להשמדת ישראל ולחתירה תחת מדינות ברחבי המזרח התיכון?

בהתאם לכך, בשנת 2018 המימון של טהרן את החמאס והג'יהאד האסלאמי ב- 100 מיליון דולר מהווה תמיכה בחמאס כחזית הדרומית של מסע הטרור של הרפובליקה האסלאמית להשמדת ישראל. במקביל, הציב המשטר האיראני בלבנון כ- 175,000 רקטות אצל חיזבאללה, המופנות כלפי המדינה היהודית, בעוד עשרות אלפי פעילים צבאיים איראנים מוכנים לתקוף משטח סוריה.

פעילים איראנים בפיקודו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סלימאני, יחד עם סינוור והנהגת חמאס, מתכננים, מממנים, מסיתים ומפצים עשרות אלפי תומכי חמאס, רבים מהם צעירים, להסתערות  על גדר הגבול עם ישראל, גבול בינלאומי מוכר, אפילו בסיכון למוות. כוונתם המוצהרת היא לחטוף ולבצע רצח המוני של נשים וילדים ישראלים החיים רק כ- 400 מטרים בצד הישראלי של גבול עזה ביישובים יהודיים כמו נתיב העשרה ונחל עוז.

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, התייחס ליהודים המתגוררים בדרום ישראל, סמוך לגבול עם עזה, ב- 6 באפריל: "נקרע את הגבול ונקרע לגזרים את לבם". פעילי חמאס, המוסווים כאזרחים תמימים, מקבלים כנראה 1,000 דולר לביצוע פיגועים מעבר לגבול. חמאס התחייבה לשלם 3,000 דולר למשפחות ההרוגים מירי על ידי ישראל.

פלסטינים שנפצעו על-ידי כוחות ישראליים בעימותים מקבלים פיצוי של 200-500 דולר, בהתאם לרמת הפגיעה, בעוד שהרשות הפלשתינית משלמת אלפי דולרים לחודש לכל החיים אם אותם פעילים ייתפסו או יהרגו, בהתאם לחוקי הרשות. מפתיע אם כך שמערכת התמריצים הזו של חמאס הניבה פחות מ- 100 "שהידים" שנהרגו, מתוך אוכלוסייה של כ- 1.8 מיליון תושבים בעזה.

זו לא מחאה עממית; היא חלק מהאסטרטגיה הגדולה של איראן וחמאס במלחמת ההתשה להשמיד את המדינה היהודית. מנהיג חמאס, מחמוד אל זהאר, אישר את קיומה של אסטרטגיית חמאס בראיון ב- 13 במאי לרשת אל-ג'זירה הקטארית. הוא אמר: "המחאות בעזה אינן התנגדות של שלום … הן נתמכות על ידי הנשק שלנו".

למעשה, איראן מנצלת את אזרחי עזה כדי לבצע אסטרטגיה חדשה של "לוחמה עממית". לדברי בכיר בטחוני ברשות הפלשתינית ברמאללה, קציני כוח קודס של איראן מבוצרים במנהרות בעזה, ומסייעים באסטרטגיה הכוללת וביישום מסע הטרור להסתערות על הגדר.

שלושה עיתונים ישראלים עצמאיים דיווחו ממקורות פלשתיניים כי תוכנית חמאס היא לרמוס את הגדר ולפנות את הדרך לאלפי פעילי חמאס לבצע פיגועים בישראל באמצעות סכינים, פצצות, כלי נשק, חותכי תיל, מל"טים ועפיפוני תבערה שהציתו כבר שרפות בשדות קיבוצים. טענות אלה נתמכות בהתבטאויות פלסטיניות  המועלות ב- YouTube, Palestinian Media Watch , וב- MEMRI.

סינוור עצמו אישר את כוונות חמאס בראיון ב- 11 במאי לעיתון "אינדיפנדנט" הבריטי: "מה הבעיה אם מאות אלפים יסתערו על גדר זו, שאיננה גבול של מדינה, מה הבעיה?" סינואר הוסיף כי הוא "לא מכיר בגבול" בין עזה לישראל.

לגבי ישראל, פרטוריה כנראה לא מודעת להוראות הפתיחה באש של צה"ל עצמו, המגבילות אותו. עקרונות "טוהר הנשק" של צה"ל קובעים כי "החייל לא ישתמש בנשקו ובכוחו כדי לפגוע בבני אדם שאינם לוחמים ובשבויים, ויעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה בחייהם, בגופם, בכבודם וברכושם."

שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כבר ציינה כי המחאות המובלות על ידי חמאס העמידו את חיילי צה"ל במצב בלתי אפשרי ומסכן חיים (של דריסה ואף מוות) בידי אלפי פלסטינים הפועלים בהוראות  חמאס.

אין ספק כי פריצה או הריסת גדר גבול בינלאומית על-מנת לאפשר לאלפי פלסטינים להיכנס לישראל מתוך כוונה להרוג, לפגוע ולחטוף אזרחים ישראלים מהווה איום חמור על חפים מפשע.

ישראלים מכל גוני הקשת הפוליטית מאוכזבים מהצעד שנקטה דרום אפריקה להחזרת שגרירה. פרטוריה אולי יכלה לשים לב שלא מצרים ולא ירדן נקטו בפעולה זו. שתי מדינות ערביות אלה, שכנות ובעלות ברית, סבלו גם הן משורה ארוכה של מעשי טרור והונאה של חמאס. לכן במצרים חמאס הוצאה אל מחוץ לחוק כארגון טרור, וירדן גירשה את מייסד החמאס, השייח' אחמד יאסין, לעזה בשנת 1996.

רק אם דרום אפריקה תנצל את השפעתה הדיפלומטית כדי לשכנע את חמאס להפסיק את עידוד הצעירים לבצע פיגועים, ובמקום זאת ליצור חברה בטוחה, יציבה ומשגשגת המבוססת על זכויות אדם ושוויון – ערכים שדרום אפריקה נאבקה למענם –יוכלו צעירי עזה לממש עתיד מבטיח. מצידה, ישראל רק מחכה לסייע לשכניה להגשים חלומות אלה.

פורסם לראשונה באתר הפינגטון פוסט בדרא"פ.