עבור לתוכן העמוד
Menu

ישראל היא לא מדינת אפרטהייד וכדי שתבינו למה

דן דייקר, ממשיך לחשוף את פרצופה של תנועת ה-BDS

חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה וראש התכנית למלחמה ב BDS , דן דייקר, השתתף בכנס 17TALK באריאל והתייחס בהרצאתו לעניין החרם הכלכלי על ישראל, תנועת ה-BDS ומניעיה, סוגית השלום הכלכלי ועוד.

בחלק הראשון אותו אנו חושפים לראשונה באתר שלנו, מגיב דייקר, לאשמה החוזרת על עצמה, גם קרב ישראלים כי היא מתנהגת כמדינת אפרטהייד, כמו דרא"פ לשעבר.

לצפייה בחלק הראשון:

 

בראשית דבריו אמר התייחס דייקר להבנה בארה"ב כי ולשינוי המדיניות שלה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. "וושינגטון אומרת אתה לא יכול לשלשם לטרוריסטים ולא יכול להקים רשות פלסטינית, או ישות פלסטינית כזו ובמקביל לצפות שתקבל הסכם שלום עם ישראל", דייקר המשיך ושיבח את הממשל האמריקאי על עמדתו החדשה בעניין.

דייקר הוסיף כי מי שהקונגרס הבהיר בצורה חד משמעית, לאנשי הרש"פ והארגונים ברמאללה, כי אם ברצונכם בשלום עם ישראל עליכם להפסיק את פעילות ה"דה נורמלזציה" נגד ישראל ושל יהודים ברחבי אוניברסיטאות בארה"ב הסובלים יום יום מהתנכלות ומאיומים.

"אם תחרימו את ישראל, ניו יורק תחרים אתכם" ציטט דייקר את מושל ניו יורק, דבר שעורר לראשונה מזה זמן רב בקרב מושלים בארה"ב כצעד ערכי שיש לבצע אותו.

"ישנו שדה קרב גדול יותר שהקונגרס וההנהגה היהדות וידיד ישראל לא מודעים אליו והוא ה"אנטי נורמלצזיה" של ישראל". דייקר הסביר כי את הצעדים הללו מובילים הפלסטינים ומטרתו לא לאפשר שום אפשרות לשלום בין ישראל לפלסטינים. את הרעיון, טוען דייקר קיבלו הפלסטינים מהתנועה נגד האפרטהייד.

לדבריו תנועת ה-BDS היא חלק מ"שרשרת המזון" הרעילה ביותר באותו שדה קרב וכי מי שמדמה את ישראל למדינת אפרטהייד בעצם שולל את קיומה של ישראל: "שימוש במילה אפרטהייד הוא קריאה לאי קיומה של ישראל ואין שום קשר לעניין השטחים ולהקמתה של מדינה פלסטינית".

דייקר המשיך וציין כי יש למחוק את הטענה כי ישראל היא מדינת אפרטהייד. לטענתו יש לשים לב כי הבסיס למשטר האפרטהייד הוא התבסס על ממשל שבראש מעייניו עמד "שלטון הלבן" בניגוד לישראל בה בנוסף לכך שהרכב אוכלוסייתה אינו "לבן" וכן כי התושבים שלה מוגנים תחת חוק שוויוני אחד לכולם.