עבור לתוכן העמוד
Menu

ירושלים מאחדת גם את ארה"ב

ד"ר דורי גולד צפוי להופיע הערב (22:00) בפני חברי קונגרס וסנאט רבים - על הפרק: ירושלים

באירוע נדיר הצפוי להתקיים הערב (22:00 שעון ישראל) באחד מהאולמות הגדולים בקונגרס, צפוי ד"ר דורי גולד, בהזמנת שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, להציג במצגת מולטימדיה מפוארת, תחת הכותרת "Jerusalem: what’s at stake? ".

למרות חילוקי הדעות הקשיים בימים אלו בין המפלגות בארה"ב , הצליח ד"ר גולד והמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, להביא למגן אחדות נדיר חברי קונגרס וסנאט משתי המפלגות. בין הנוכחים הצפויים להגיע הסנאטור טד קרוז, מהמפלגה הרפובליקנית והסנאטור בן קרדין, מהמפלגה הדמוקרטית, הידוע כאחד המבקרים הקשים של הסכם הגרעין עם איראן ותומך בישראל. בנוסף צפויים להגיע עוד עשרות חברי קונגרס, סנאט ובכירים נוספים להרצאה.

ד"ר גולד יציג בפני הנוכחים את הזיקה היהודית והישראלית לעיר ירושלים ואת החשיבות של השמירה על המקומות הקדושים לשלות הדתות בידי ישראל, לנוכח המערכה המדינית אותה מנהלים הפלסטינים לביטול הכרזת הנשיא טראמפ בהכרה בירושלים ובכוונתו להעביר את השגרירות לעיר הבירה.

נובמבר 2017  -רגע לפני הכרזת טראמפ

כזכור, בנובמבר האחרון, לפני הכרזת הנשיא טראמפ, העיד ד"ר גולד בפני ועדה מיוחדת של הקונגרס שדנה בסיכונים וסיכויים בהעברת השגרירות לירושלים.

בדיון בו נכח בין השאר גם השגריר (בדימוס), ג'ון בולטון, וחברי קונגרס רבים משתי המפלגות, אמר ד"ר גולד כי "ישראל לא תוותר על ירושלים לעולם. צריך להבין את זה. זו הייתה הבחירה של ישראל ותמשיך להיות הבירה של ישראל. לדעתי, העברת השגרירות רק תקרב את האפשרות לפתרון מדיני".
יו"ר הוועדה, רון דה סנטיס (רפובליקני), אמר כי נראה לו שמזה זמן רב לא נכחו כל כך הרבה חברי קונגרס בדיון. במהלך הדיון עצמו יש להדגיש הביעו חברי קונגרס משתי המפלגות תמיכה בישראל ובצעד של הנשיא טראמפ להעברת השגרירות לירושלים. יש לציין שרבים מהם תהו, מדוע בכל מדינו העולם נהוג כי השגרירות של ארה"ב נמצאת בבירת אותן מדינות ורק בישראל המצב שונה.

בעדותו בפני הקונגרס ציין ד"ר גולד כי "כל ממשלה ישראלית ביקשה העברת השגרירות לירושלים ולדעתו גם הממשלה הישראלית הנוכחית רוצה בכך".

בפתיחת דבריו בפני חברי הקונגרס, בירך נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, את הקונגרס על הדיון עצמו והדגיש כי לדעתו ממשלו של טראמפ כבר הבהיר את עמדתו בעניין וציטט את הודעת משרד החוץ האמריקני לפני זמן לא רב כי "עניין העברת השגרירות היא לא שאלה של האם להעביר את השגרירות אלא של מתי".
בהמשך עדותו בפני הקונגרס אמר ד"ר גולד כי אי העברת השגרירות לירושלים מהווה "למעשה נושא משני בתוך סוגיה גדולה הרבה יותר, והיא: הצורך בהכרת מדינות המערב בירושלים כבירת ישראל". בהמשך הסביר ד"ר גולד כי הסכנה הא מדינית, פוליטית ותרבותית ומתדלקת את ה"פנטזיות" במזרח התיכון בדבר הלגיטימיות של מדינת ישראל ודבר קיומה הזמני.

לאחר מכן סקר ד"ר גולד, את הלקחים הסטורים שיש להבין מאז הכ"ט בנובמבר, החלטת החלוקה ובינאום ירושלים, והוסיף כי לאור אי עמדתו של האו"ם נגד "הגירוש האתני", לדבריו של היהודים והרס המקומות הקדושים ליהודים, החלטה זו אינה מקובלת יותר על ישראל וירושלים, בטלה ומבוטלת.
בהמשך סיפר נשיא המרכז הירושלמי אודות היחס הפלסטיני לאחר חתימת הסכמי אוסלו למקומות הקדושים לדתות אחרות, כגון כניסת הקבר בבית לחם וקבר יוסף בשכם. בנוסף, סקר את פעילותו של הפלג הצפוני וקריאותיו המתסיסות "אל אקצא בסכנה" כקמפיין שקרי ומסוכן.

בסיום דבריו הדגיש ד"ר גולד "על ידי הכרה בירושלים והעברת השגרירות, ארצות הברית תסייע לקדם את השלום והביטחון באזור. אין להפקיר את ירושלים למציאות ההפכפכה של המזרח התיכון".

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה התבקש גם להתייחס לסוגיה של היחסים עם העולם הסוני הערבי. לדבריו של ד"ר גולד העולם הסוני יתקרב לישראל לאחר פתרון הבעיה עם איראן וכי לדעתו יש לשדרג את ההסכם הקיים.