עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס: תפסנו משלוח עם שבבים אלקטרונים למעקב

מלחמת המוחות בין ישראל לחמאס נמשכת • בארגון טוענים כי צה"ל משתמש במעבר כרם שלום לריגול אחר הארגון

מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה מפרסמים כי הצליחו לתפוס  משאית במעבר כרם שלום עם משלוח של נעלים צבאיות עם שבב אלקטרוני בכל נעל. לטענת החמאס הציוד היה אמור להגיע אל פעילי הזרועה צבאית וזו הוכחה כי צה"ל משתמש במעבר כרם שלום לריגול אחרי הארגון.

בשבוע שעבר טענו אנשי החמאס כי החלו לנקוט באמצעי ביטחון מיוחדים במעבר כרם שלום בעקבות ההתקלות עם כוח צה"ל המיוחד בח'אן יונס בנובמבר שעבר. בחמאס טוען כי צה"ל הבריח לרצועה ציוד מיוחד מודיעיני באמצעות המשאיות שנכנסו לצורך העברת סחורות.

כמו כן דווח האתר הביטחוני של חמאס "אלמג'ד" מדווח כי  חשף סוכן שהופעל ע"י ישראל, שכינויו היה 13/07.לפי הדיווח, הסוכן חיבר ממשק USB, שאותו קיבל מקצין ישראלי, ללפטופ של פעיל הזרוע הצבאית וזאת על מנת לגנוב מידע. הסוכן החל לעבוד, כך לטענת חמאס, עם השב"כ מ-2009, אז ענה לשיחה מאישה בשם שירין שהציגה עצמה כעובדת מטעם ארגון סיוע.

מהודעת האתר הביטחוני של חמאס "אלמג'ד" על לכידת סוכן ישראלי נוסף ברצועת עזה עולה כי מנגנוני הביטחון של ישראל פועלים במרץ ברצועה לאסוף מודיעין על בכירי הארגון.

בעבר טענו בחמאס כי ישראל ניסתה לשתול ציוד מעקב אחר מרוואן עיסא הרמטכ"ל בפועל של הזרוע הצבאית של חמאס ויד ימינו של מוחמד דף וזאת במטרה לגלות מידע על גורלם של 4 הישראלים המוחזקים בעזה.

בתוך כך מעבר כרם שלום התרוקן מנוכחות פקידי הרש"פ. לא ברור אם עזבו עפ"י הנחיית יו"ר הרש"פ או שגורשו ע"י מנגנוני הביטחון של חמאס.