עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס מפרסם סרטון תמיכה במחבל מברקן

חודש לאחר שרצח בצורה מזויעה שני ישראלים המרדף אחר המחבל נמשך • היום צה"ל הודיע למשפחה כי הבית יהרס

חודש לאחר הרצח המזעזע באזור התעשיה בברקן שנעשה על ידי, אשרף נעאלווה, מפיץ היום (שני) חמאס סרטון המשבח את המחבל תחת הכותרת : "המבוקש אשרף נעאלווה שהתיש את צבא הכיבוש".

במקביל הוציא אלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, צו הריסה לביתו של המחבל זאת עוד לפני שנמצא והורשע בבית משפט ישראלי.

המרדף אחרי המחבל הוא אינטנסיבי ומתמקד באזור טול כרם שבו הוא התגורר. ההערכה של גורמי הביטחון היא שהוא השתייך לחוליית מחבלים שסיפקה לו את הנשק וסייעה לו להימלט ולהסתתר. חברי החולייה הם שמספקים לו מזון בגדים ומסתור. החמאס מנסה להתסיס את השטח בגדה ולהפוך אותו למודל לחיקוי. לכן הוא משבח אותו ומאמץ אותו לחיקו.

במסגרת הניסיונות לאתר את הרוצח, תלה הצבא שלטים בכפרו המזהיר לנקוט בהליכים נגד מי שיסייע לו. בין האיומים – תקופת מאסר ממושכת, ביטול התרי עבודה והריסת בתים.

בכיר חמאס, ח'ליל אלחיה, קרא בשבוע שעבר לפלסטינים לספק הגנה ומסתור למחבל אשרף נעאלווה מטול כרם שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה בברקן-"אתה אחד מסמליה של פלסטין ואני מאחל שיצאו מהגדה עוד אלף אשרף נעאלווה" אמר אלחיה- "אתה ריסקת את התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ."

ראש השב"כ: מציאות מורכבת
ראש השב"כ, נדב ארגמן, סקר הבוקר בפני ועדת חו"ב בכנסת את המצב בזירה הפלסטינית וכינה אותו "מאוד לא יציב בשנה האחרונה". ארגמן הוסיף כי מול רצועת עזה ישראל נצמאת במצב של ספק מערכה או לקראת מערכה מצד אחד, ומצד שני ניסיון לייצב את המצב ההומניטרי של אזרחי הרצועה".

הוא הוסיף כי "ביהודה ושומרון המציאות מאוד מורכבת. מעל פני השטח אנחנו יכולים להבחין בשקט יחסי, אבל השקט הזה הוא שקט מתעתע, מתחת לפני השטח, השטח רוחש ומבעבע מאוד. חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים ביהודה ושומרון ומגזרת יהודה ושומרון. בהכוונה מרצועת עזה, מטורקיה ומלבנון. בשנה האחרונה חווינו פיגועים שבהם נהרגו אזרחים ישראליים ונפצעו. אנחנו הצלחנו לסכל בשנה האחרונה 480 פיגועים, מתוך זה עצרנו 219 חוליות חמאס, וסיכלנו 590 מפגעים בודדים. זה היקף גדול מאוד שרק יכול להצביע על היקף הטרור שמתרחש מתחת לפני השטח".

"למזלנו חלק גדול מהפיגועים אינם צולחים. נוסף על כך הצלחנו בשנה האחרונה לסכל תקיפות סייבר – גם טרור וגם ריגול כנגד מדינת ישראל. סך הכל, ההצלחות הללו או המציאות האפשרית ביהודה ושומרון הם תולדה של פעילות מאומצת מאוד של כל מערכת הביטחון הישראלית – שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל – שמאפשרת את המציאות הזו ומאפשרת לאזרחים ישראליים לחיות את חייהם ביום-יום".