עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס טוען כי לכד סוכן של ישראל

שם הסוכן לטענת אתר החמאס 13/07 • הצליח להחדיר USB לאחד ממחשבי חמאס • חמאס לחוץ מפעילות המודיעין הישראלית

האתר הביטחוני של חמאס "אלמג'ד" מדווח כי חמאס חשף סוכן שהופעל ע"י ישראל, שכינויו היה 13/07.לפי הדיווח, הסוכן חיבר ממשק USB, שאותו קיבל מקצין ישראלי, ללפטופ של פעיל הזרוע הצבאית וזאת על מנת לגנוב מידע. הסוכן החל לעבוד, כך לטענת חמאס, עם השב"כ מ-2009, אז ענה לשיחה מאישה בשם שירין שהציגה עצמה כעובדת מטעם ארגון סיוע.

מהודעת האתר הביטחוני של חמאס "אלמג'ד" על לכידת סוכן ישראלי נוסף ברצועת עזה עולה כי מנגנוני הביטחון של ישראל פועלים במרץ ברצועה לאסוף מודיעין על בכירי הארגון.

אולי יעניין אותך:

אתמול טענו בחמאס כי הוא החל לנקוט באמצעי ביטחון מיוחדים במעבר כרם שלום בעקבות ההתקלות עם כוח צה"ל המיוחד בח'אן יונס בנובמבר שעבר. בחמאס טוען כי צה"ל הבריח לרצועה ציוד מיוחד מודיעיני באמצעות המשאיות שנכנסו לצורך העברת סחורות.

בינואר פרסמו בחמאס כי ישראל ניסתה לשתול ציוד מעקב אחר מרוואן עיסא הרמטכ"ל בפועל של הזרוע הצבאית של חמאס ויד ימינו של מוחמד דף וזאת במטרה לגלות מידע על גורלם של 4 הישראלים המוחזקים בעזה.

"קרב המוחות" המודיעיני בין השב"כ לחמאס נמשך עם יתרון ברור לישראל

 

לפני כחודש פרסם ארגון החמאס הודעה כי הצליח ללכוד 45 משת"פים מישראל.  זאת לאחר שהארגון נלחץ מהפרסומים בישראל ובאמצעי התקשורת הערביים על הצלחת השב"כ בלכידת אנשיו ובעיקר בלכידת המחבלים שביצעו את הפיגועים בעפרה ובברקן. זו הסיבה מדוע הוא מיהר לפרסם אמש הודעה על "הצלחה" מודיעינית של מנגנוני הביטחון שלו ברצועת עזה כדי "לאזן" את התמונה.

איאד אלבזם, דובר משרד הפנים של חמאס ברצועת עזה, טען כי מנגנוני הביטחון של חמאס מנהלים מצוד אחרי משתפי פעולה נוספים ברצועה.
"מדובר במאבק ביטחוני גדול שבו יש עליונות למוח הפלסטיני, מנגנוני הביטחון שלנו יכולים להתעמת עם מנגנוני הביטחון של הכיבוש, קשה לכיבוש להפעיל משתפי פעולה ברצועה ולכן הוא החדיר כוחות מיוחדים של צה"ל לאזור ח'אן יונס וגרם לתוצאה הרסנית", טען אלבזם.

ארגון חמאס מנסה שוב לסחוט את הלימון הזה עד לטיפה האחרונה, כל מי שבקי בשיטות המודיעין מבין כי מדובר בטענה מגוחכת ואין זה המקום להסביר מדוע, מה שחשוב להצביע עליו הוא שחמאס בלחץ גדול, הארגון מודה למעשה בהודעתו שיש עשרות משתפי פעולה עם ישראל שנעצרו וכי עוד כמה מהם עדיין פועלים בשטח – האם זוהי "ההצלחה" של מנגנוני הביטחון של חמאס ששולט ברצועה כבר 12 שנים?

דובר משרד הפנים של חמאס פירט בהודעתו את השיטות באמצעותן מגייס השב"כ הישראלי את משתפי הפעולה הפלסטינים לשורותיו.

א.גיוס פלסטינים העוברים דרך מעבר ארז לישראל.

ב.שימוש בנערות פיתוי המגיייסות פלסטינים, תושבי הרצועה, באמצעות הרשתות החברתיות (בעיקר פייסבוק).

ג.שימוש באגודות צדקה כדי להגיע לשכבות החלשות ברצועה הזקוקות לכסף ומהן לגייס משתפי פעולה.

ד.סיוע כספי ישיר-גיוס משתפי פעולה תמורת תשלום כספי על שירותיהם עבור ישראל.

ארגון חמאס מוטרד מאוד גם מהפעילות של משרד מתאם הפעולות בשטחים הכפוף לשר הביטחון.

האתר הביטחוני של חמאס "אלמג'ד" פרסם ב-7 בינואר את שיטות הפעולה של מתאם הפעולות בשטחים שלטענתו "מיישם את מדיניות הטרור הציונית".
בכתבה נטען כי מתאם הפעולות בשטחים מסייע בסגירת המעברים בגדה וברצועה כדי להפעיל לחץ על האוכלוסיה הפלסטינית וכי יש לו אג'נדה ביטחונית באמצעות שיטות מסורתיות וטכנולוגיה חדישה.

לטענת כותב המאמר, מתאם הפעולות בשטחים מנצל את צרכי האזרחים הפלסטינים לנסוע,לקבל אישורי עבודה ואישורים לטיפולים רפואיים וכי קציני השב"כ מגייסים תושבים פלסטינים במשרדיהם במעברי הגבול.

לדבריו הם משתמשים בשיטות מודיעיניות נוספות כדי להשפיע על האוכלוסיה הפלסטינית בשטחים:

א.שימוש בדף פייסבוק של מתאם הפעולות בשטחים-צוות ישראלי מיוחד מנתח את תגובות הגולשים הפלסטינים.

ב.אפליקציות בטלפון הסלולארי (סמרטפון) לקבלת אישורים שונים-כך מאתר השב"כ את נקודות התורפה של התושבים הפלסטינים.

ג.הפעלת רשתות אינטרנט באולמות ההמתנה במעברי הגבול-כך מצליח השב"כ לחדור למכשירי הטלפון הסלולאריים ולתכלתם.

ד.שימוש באפליקציית "טלגרם"-כדי לחדור למכשירי טלפון סלולאריים.

ה.שימוש בתחנת רדיו של מתאם הפעולות בשטחים להעברת מסרים לפלסטינים-התחנה אמורה להיפתח בקרוב.

הפרסומים שיוזם ארגון חמאס על שיטות הפעולה המודיעיניות של ישראל נועדו להראות כי מנגנוני הביטחון שלו עוקבים אחריהן ולהרתיע את האוכלוסיה הפלסטינית מלשתף פעולה עם ישראל.

למעשה, ארגון חמאס פועל נגד הרוח, המצב הכלכלי הקשה ברצועה ושלטון הדיקטטורה של חמאס בעזה דווקא דוחפים פלסטינים רבים לשתף פעולה עם ישראל, ארגון חמאס מעוניין ברגיעה בגבול הרצועה אך מאידך גיסא הוא מנסה לפתוח חזית חדשה עם ישראל בשטחי הגדה באמצעות הפעלת "חוליות רדומות" נגד מתנחלים וחיילי צה"ל.