עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס והבחירות בישראל

בארגון חמאס טוענים כי הקדמת הבחירות בישראל היא תוצאה ישירה של ה"התנגדות" הפלסטינית ברצועת עזה שאותה מוביל הארגון • בחמאס מעריכים שהממשלה החדשה שתקום בישראל עלולה להוביל לעימות צבאי ברצועת עזה בקיץ הבא

ארגון חמאס ממשיך בהפצת שקריו ומנסה לזקוף לזכותו הישגים מדומים בכל הקשור למאבקו בישראל, הפעם הוא טוען כי "ההתנגדות" הפלסטינית שהוא הוביל ברצועת עזה היא שהביאה לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות בישראל.

בסרטון שהפיץ הארגון ברשתות החברתיות ב-25 בדצמבר נאמר:

" 40 יום אחרי התפטרות ליברמן, ההתנגדות מפילה את ממשלת הכיבוש, מנהיגי המפלגות מסכימים על פיזור הכנסת והקדמת הבחירות-מדוע עכשיו?

הקואליציה נכשלה בהעברת חוק הגיוס בגלל שאין לה רוב עקב התפטרות ליברמן בגלל הניצחון של ההתנגדות ברצועת עזה, נתניהו התנגד להקדים את הבחירות אחרי התפטרות ליברמן והוא פועל היום להקים קואליציה ימנית דומה לקואליציה הנוכחית שהיא הימנית ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, האם הקואליציה הבאה תעמוד בפני ההתנגדות?"

לאחר התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון טען ארגון חמאס כי ההתפטרות באה כתוצאה מפעילותו נגד ישראל למרות שהאמת היא שליברמן התפטר בגלל מחלוקות עם ראש הממשלה על הדרך בה יש לטפל בטרור מרצועת עזה ובגלל שלא קיבל גיבוי משרי הקבינט.

גם הפעם ממשיך ארגון חמאס לשקר. הוא מציג תמונה מעוותת כאילו הקדמת הבחירות היא כתוצאה מכך שלקואליציה אין רוב בגלל שליברמן מסרב לתמוך בחוק הגיוס, בעוד שההערכות של כל הפרשנים הפוליטיים בישראל היא שהבחירות הוקדמו בגלל החקירות הפליליות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורמים בחמאס טוענים כי המערכת הפוליטית בישראל נקלעה למשבר פנימי בגלל שישראל ספגה בעימות מול חמאס ברצועת עזה ירי של כ-400 רקטות ובגלל חשיפת פעילות הכוח המיוחד של צה"ל שפעל באזור ח'אן יונס, ההערכה בחמאס היא כי לאחר הבחירות עלולה לקום ממשלה חדשה שתנסה לשקם את כוח ההרתעה של ישראל, דבר שמגביר את סכנת העימות הצבאי עם חמאס בקיץ הבא.

בארגון חמאס שמחים על הקדמת הבחירות בישראל ועל האפשרות כי יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, בארגון מעריכים כי מפלגת הליכוד תנצח בבחירות בחודש אפריל וכי מדיניותה תהיה קשה יותר  כלפי הפלסטינים.

גורמים בחמאס אומרים כי הסיכוי שתקום ממשלה חדשה מתונה בישראל שואפים לאפס וכי הציבור הישראלי נוטה לקיצוניות והוא ברובו הפך לימני, קיצוני וגזעני שאיננו מאמין בשלום עם הפלסטינים אלא בהמשך הכיבוש וחיזוקו.

השורה התחתונה מבחינת חמאס היא כי לא צפויים שינויים לטובה עבור הפלסטינים בעקבות הקדמת הבחירות וכי הממשלה החדשה שתקום בישראל תזכה אף היא לחיבוק חם מהנשיא טראמפ.