עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס אוחז במקל משני קצויתיו בכל הנוגע לחרם נגד ישראל

עמדת חמאס מתאפיינת בדבר והיפוכו. הארגון תומך בחרם כולל נגד ישראל, אך בה בעת תובע העברת סחורות מישראל לרצועת עזה הנתונה תחת שליטתו. 

חמאסהמאמץ מצע רעיוני אסלאמי קיצוני הדבק בג'יהאד נגד ישראל (והמערבמוצא בכוחות"הליברלייםבעולם שותפים ברוכים למערכה לחיסולה של ישראל הדמוקרטית.

איסמאעיל הניהמנהיג חמאס ("ראש הלשכה המדיניתשל חמאסהציג בשבוע שעבר (5/7/2017את היעדים האסטרטגיים של חמאסובין היתר התייחס לסוגית החרם הכולל (BDS) נגד ישראל וחלק שבחים לגורמים "הליברליים" (أحرارבעולם התומכים במאבק הפלסטיני ובבידודה של ישראל.

להלן תרגום קטע מתוך נאומו של הניה:1

"ובעניין זה אין דבר שישמח אותי אלא בכך שאשלח בשם תנועת המאבק האסלאמית חמאס ובשם עמנו הפלסטיני העומד איתן תודה רבה לכל [הגורמיםהליברליים (أحرارבעולםובהם עמים,ארגונים וממשלותאשר תמכו בעמנו הפלסטיני ובמאבק שלוועדיין עושים כןאנו נמשיך לפעול עם כל אלה ונפתח את התוכניות והכלים אשר יגבירו את הבידוד של הכיבוש ואת החרם נגדו בכל הבמות ואת הרדיפה של פושעי המלחמה והעמדתם לדין צדק ומניעה מהם לנוע בחופשיותברכת ניצחון ותמיכה בתנועת החרם הכלכלי BDS [כך במקורוברכות ותמיכה לתנועת החרם התרבותי ונגד האוניברסיטאות".

על אף התמיכה החד משמעית בחרם כולל נגד ישראל ממשיכה הרשות השלטונית ברצועת עזה המונהגת בידי חמאס לתבוע את השמירה על מעברי גבול פתוחים עם ישראל לצורך העברת סחורותשחלק גדול מהן מיוצר בישראל.

על פי נתוני תיאום הפעולות בשטחיםבשנת 2016 הועברו סחורות לרצועת עזה על גבי 173,510 משאיותבהן 5,322 כלי רכב, 7,713 טון של ציוד רפואי, 31,287 טון של סחורות, 52,968 טון של בנזין, 58,573 טון של גז, 242,257 טון של דיזל,556,991 טון של מזון ו-3,850,448 טון של ציוד בנייה.2

עמדת חמאס מתאפיינת בדבר והיפוכוחמאס תומך בחרם כולל נגד ישראל ובה בעת תובע העברת סחורות מישראל לרצועת עזה הנתונה תחת שליטתוחמאסהמאמץ מצע רעיוני אסלאמי קיצוני הדבק בג'יהאד נגד ישראל (והמערבמוצא בכוחות "הליברלייםבעולם שותפים ברוכים למערכה לחיסולה של ישראל הדמוקרטית.