עבור לתוכן העמוד
Menu

חיסול המחבל: החמאס מנסה ליצור גיבור לאומי חדש

השב"כ וצה"ל סיימו את המצוד אחרי המחבל אחמד ג'ראר מג'נין, שעמד בראש חוליית החמאס שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל, ליד חוות גלעד באזור שכם • החמאס מיצדו מנסה ל"גזור" קופון בשטח

השב"כ וצה"ל סיימו את המצוד אחרי המחבל אחמד ג'ראר מג'נין, שעמד בראש חוליית החמאס שרצחה את הרב רזיאל שבח ז"ל, ליד חוות גלעד באזור שכם.

המחבל , אחמד ג'ראר חוסל לפנות בוקר בעיירה אליאמון באזור ג'נין ע"י לוחמי הימ"מ, הוא הסתתר במבנה בעיירה עם רובה מסוג אם-16 ומספר מטעני חבלה.

השב"כ פיענח כבר את מבנה התשתית החבלנית של חמאס שפעלה בצפון הגדה. מרבית הסייענים שסייעו למחבל אחמד ג'ראר נעצרו, אך הוא הצליח להימלט כבר 3 פעמים ממבצעים שביצעו כוחות הביטחון של ישראל באזור ג'נין כדי לעוצרו.

למרות זאת, חשיפת חוליית החמאס שפעלה בצפון הגדה הינה הישג חשוב של השב"כ וצה"ל ומכה קשה לחמאס אשר ניסה ללא הצלחה לעורר אינתיפאדה מזויינת בגדה מייד לאחר הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל לפני כחודשיים. החמאס ניסה לעורר את אותה אינתיפאדה באמצעות הפעלת "חוליות רדומות" שהצליח לגייס בצפון הגדה, פורסאן ח'ליפה, האחראי על האזור מטעם "מטה הגדה" של חמאס הממוקם ברצועת עזה.

למסיבה זו ניסתה הזרוע הצבאית של חמאס, באמצעות מנגנוני התעמולה שלה, להפוך את המחבל אחמד ג'ראר ל "גיבור לאומי" חדש כדי לחפות על כשלונה בגדה וכישלונותיה האחרונים ברצועה שבאו לידי ביטוי בחשיפת 4 מנהרות חודרות לשטח ישראל ע"י כוחות צה"ל, עפ"י דיווחים שעדיין לא אומתו רשמית ע"י ישראל, באחרונה נחשפה גם מנהרה חמישית.

אמצעי התקשורת של חמאס היללו ושיבחו את המחבל אחמד ג'ראר, את אומץ ליבו, תושייתו ויכולת הלחימה שלו ומשווים אותו למחבלי חמאס בולטים כמו "המהנדס" יחיא עייאש ומחמוד אבו הנוד, שאחראים למותם של עשרות ישראלים ופציעתם של מאות אחרים, מבלי שיהיה לכך שום בסיס עובדתי. הם פשוט הגזימו באופן בלתי סביר, במטרה ולנסות ליצור מיתוס חדש ולנפח אותו.

אתר האינטרנט של הזרוע הצבאית של חמאס תיאר אותו כ"אגדה מהלכת" וכמי שהצליח לאתגר את כל הצבא הישראלי על יחידותיו המובחרות וכמובן את שירות הביטחון הכללי.

הריסת ביתו של המחבל על ידי צה"ל:

מנגנוני הביטחון של הרש"פ סייעו לכוחות הביטחון של ישראל ללכוד את המחבל אחד ג'ראר במסגרת התיאום הביטחוני עפ"י הסכם אוסלו. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס איננו מעוניין ב"גיבורים" חדשים מסוגו של המחבל אחמד ג'ראר.

למרות המתיחות המדינית העמוקה בין יו"ר הרש"פ לממשל האמריקני ולישראל על רקע הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, מחמוד עבאס לא מעיז להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל.

גם הוא יודע כי זהו האינטרס של הרש"פ למנוע פעילות טרור של חמאס בשטחי הגדה והקמת תשתית חבלנית שמשימתה הראשונה היא הפלת שלטון הרש"פ, מחמוד עבאס מבין היטב כי אם הרש"פ לא תשמור על חוק וסדר ולא תילחם בטרור בשטחי הגדה תעשה זאת ישראל והיא תכבוש מחדש את שטחי A כפי שעשתה במבצע "חומת מגן" במרץ 2002.

לכן, לפני כמה ימים הורה גם יו"ר הרש"פ למנגנוני הביטחון הפלסטינים, לחשוף ולעצור את התשתית החבלנית שהניחה "זירת מטענים" גדולה על ציר תנועה בין הכפרים עתיל ועילאר בבאזור טול כרם בשטח הנתון לשליטת הרש"פ, מדובר ב-12 מטעני חבלה גדולים שהוטמנו בצד הדרך עפ"י המודל של חזבאללה בלבנון.

מנגנוני הביטחון של הרש"פ עצרו 8 אסירים ביטחוניים לשעבר מהחמאס ומהג'יהאד האסלאמי בכפר צידא ועילאר באזור טול כרם והחקירה נמשכת.

חמאס מתחרה גם עם ארגונים אחרים על ההשתייכות הארגונית של מפגעים בודדים ולא פעם מאמצים ארגוני חבלה שונים את אותו מחבל לחיקם ומודיעים כי פעל בשליחותם למרות שעשה את הפיגוע על דעת עצמו.

חמאס, מנסה לטפח את המיתוס של ההתנגדות המזויינת לישראל (מוקאוומה-בערבית) ולכן היא מהללת ומשבחת את המחבל אחמד ג'ראר גם כדי להרים את המורל של פעיליה ולנסות וליצור מודל לחיקוי.

בסופו של דבר מה שקובע הינו מבחן התוצאה, המחבל אחמד ג'ראר חוסל ע"י כוחות הביטחון של ישראל וזוהי מכה קשה לזרוע הצבאית של חמאס, לא יחלוף זמן רב עד שהציבור הפלסטיני בשטחים ישכח אותו ואז תצטרך תנועת חמאס למצוא לה "גיבור" חדש כדי להמשיך ולטפח את המסרים שלה.