עבור לתוכן העמוד
Menu

חזבאללה בעקבות חמאס

ארגון חזבאללה ניסה לחקות את  פרוייקט המנהרות החודרות של חמאס ולהפתיע את ישראל אך נחשף ע"י צה"ל בטרם הצליח לממש את תוכניותיו המבצעיות • כרגע אין סכנה מיידית למלחמה בלבנון אך ישראל צריכה למנף את הצלחתה במישור הבינלאומי כדי להפעיל לחץ כבד על איראן וחזבאללה להפסיק את פרוייקט שיפור רמת הדיוק של הרקטות של חזבאללה

המודיעין הישראלי עוקב כבר זמן רב אחרי בניית המנהרות החודרות של חזבאללה לתוך צפון ישראל. הצלחת המנהרות החודרות של חמאס במבצע "צוק איתן" והפרוייקט האסטרטגי של חמאס לבנות מנהרות חודרות נוספות כדי להנחית "מכה מקדימה" על ישראל ,או לחילופין לבצע באמצעותן פיגוע אסטרטגי גדול של חטיפת חיילים ואזרחים, היא שדירבנה את ארגון חזבאללה לאמץ גם כן את שיטת המנהרות החודרות.

לראיון המלא:

איש הקשר של חחזבאללה לזרוע הצבאית של חמאס הינו צאלח אלעארורי, סגן ראש הלשכה המדינית שהינו גם איש הקשר של חמאס לאיראן.

אלעארורי, שהוכנס לפני שבועיים לרשימת הטרור האמריקנית ביחד עם 2 בכירים בחזבאללה והוכרז על ראשו פרס של 5 מיליון דולר, התמקם לפני כשנתיים בשכונת א-דאחייה בבירות והוא נפגש באופן קבוע עם מנהיג הארגון השיח' חסן נצראללה ועם בכירי הזרוע הצבאית של חזבאללה.

לקריאה נוספת:

קופרווסר: "יש פוטנציאל להסלמה"

התכנית המבצעית של חיזבאללה לכיבוש הגליל באמצעות מנהרות חודרות

גורמים ברצועת עזה טוענים כי באמצעותו עברו לחזבאללה הידע ההנדסי והטכנולוגיה המיוחדת שפיתחה הזרוע הצבאית של חמאס בנושא המנהרות.

עפ"י גורמים ביטחוניים בכירים בישראל, הפיתוחים הטכנולוגים המיוחדים של מערכת הביטחון שהצליחו בחשיפת מנהרות החמאס ברצועת עזה סייעו לצה"ל בחשיפת המנהרות החודרות של חזבאללה לישראל באזור הצפון.

חזבאללה חטף מישראל מכה חזקה ומכאיבה. ישראל הקדימה את חזבאללה , הביכה אותו ושללה ממנו את היכולת להפתיע את ישראל אחרי שהוא התפאר במשך תקופה ארוכה כי במלחמה הבאה מול ישראל הוא יכבוש את הגליל, מדובר במכה מבצעית ומוראלית לארגון הטרור שרק בסוף השבוע שעבר פרסם סרטון איומים ואזהרות בשפה העברית שבו נאמר "אם תתקפו, תתחרטו".

 

האם צפוייה הסלמה צבאית?

 

המבצע הצבאי ההנדסי הגדול של צה"ל "מגן צפוני" לחשיפת מנהרות חזבאללה שהתחיל הבוקר באזור מטולה יימשך כמה שבועות וצה"ל יבדוק בקפדנות את השטח לאורך כל הגבול עם לבנון.

ההערכה של גורמים מדיניים וביטחוניים בכירים היא כי כל עוד הפעילות של צה"ל היא בשטח ישראל ולא חודרת לשטח לבנון יתקשה ארגון חזבאללה להגיב באופן צבאי מכיוון שאין לו שום טענה או צידוק שיתקבלו ע"י הקהילה הבינלאומית.

מנהיג חזבאללה חסן נצראללה מבין את ההשלכות של התקפות יזומות מצד ארגונו על ישראל שיגררו את לבנון למלחמה כוללת ויביאו את צה"ל להחריב את כל התשתיות האזרחיות של לבנון ולכבוש את דרום לבנון מחדש.

ישראל הצליחה להפתיע את חזבאללה בפרסום המידע על המנהרות החודרות ובמבצע ההנדסי הגדול לחשיפת המנהרות.

היא הביכה גם את ממשלת לבנון ואת האו"ם, כיצד בנה חזבאללה את המנהרות החודרות לשטח ישראל מתחת לאפם של חיילי כוח יוניפ"יל בדרום לבנון? האם הם ידעו והבליגו?

ארגון חזבאללה שומר רשמית על שתיקה עד כה אך גורמים בחזבאללה אמרו הבוקר לעיתון הלבנוני "אל נהאר" כי "נתניהו נתון במשבר והוא מנסה לברוח קדימה וליצור מערכה של תחנות רוח עם הצד הלבנוני".

החזבאללה הפר בצורה בוטה את החלטת האו"ם 1701 שהתקבלה אחרי מלחמת לבנון השנייה ויש כעת הזדמנות לישראל למנף את נושא המנהרות החודרות כדי להפעיל לחץ בינלאומי על ממשלת לבנון ועל חזבאללה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את ישראל בדו"ח שהגיש לה באחרונה על בניית המכשול הקרקעי בגבול עם לבנון כי הדבר יוצר מתיחות בגבול, מה הוא יאמר עתה?

העצרת הכללית של האו"ם תתכנס ביום חמישי הקרוב כדי לדון בהצעת ההחלטה האמריקנית שיזמה השגרירה ניקי היילי לגנות את חמאס על ירי הרקטות על ישראל, האם אפשר להרחיב את הצעת ההחלטה האמריקנית כדי שתכלול גם את ארגון חזבאללה ותגנה אותו על על בניית המנהרות והפרת החלטה 1701?

הסכנה הגדולה לישראל מצד חזבאללה נותרה עדיין ארסנל הרקטות והטילים שבידו המאיימים על כל שטחה של המדינה, כ-150 אלף רקטות וטילים מסוגים שונים והתוכנית האיראנית שכבר הוחל בביצועה לבניית מפעלים בלבנון לשיפור דיוק הטילים שבידי חזבאללה.

ישראל הצליחה לכבול את ידיו של חסן נצראללה במהלך הצבאי וההסברתי שיזמה, עכשיו יש לעשות במהירות מאמץ דיפלומטי גדול בכל הזירות הבינלאומיות להמשיך את הלחץ עליו ועל איראן בנושא הקמת המפעלים בלבנון לשיפור הדיוק של הרקטות והטילים שבהם הוא מתכוון לתקוף את ישראל.