עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף מגיב לנאום טראמפ: "40 שנות קדמה בצל הלחץ האמריקני"

נשיא ארצות הברית אמר בנאומו כי "הממשל בראשותו פעל בנחישות להתמודד מול המדינה המובילה בתמיכה בטרור – המשטר הרדיקלי באיראן

שה"ח האיראני, מחמד ג'ואד זריף,  צייץ בתגובה מתפלמסת לנאום "מצב האומה" של נשיא ארה"ב טראמפ הלילה,  כי האיראנים – ובכלל זאת האזרחים היהודים – מציינים 40 שנות קדמה למרות הלחץ האמריקני,  כאשר בה בעת הנשיא טראמפ ממשיך להטיח בנאומו לאומה האשמות נגד איראן. העויינות האמריקנית נגד איראן הובילה את הממשל האמריקני לתמוך בקיצוניים ורוצחים, שרק זרעו אזור באזורנו[1].


נשיא ארצות הברית אמר בנאומו כי "הממשל בראשותו פעל בנחישות להתמודד מול המדינה המובילה בתמיכה בטרור – המשטר הרדיקלי באיראן. כדי להבטיח שהמשטר המושחת הזה לעולם לא ישיג נשק גרעיני, הוצאתי את ארצות הברית מהסכם הגרעין המזעזע ובסתיו האחרון שבנו והטלנו עליה את הסנקציות הקשות ביותר שהוטלו אי פעם". הנשיא טראמפ אמר כי ארצות הברית "לעולם תסיר את עיניה ממשטר הקורא מוות לארצות הברית ומאיים ברצח עם נגד העם היהודי"[2].

קודם לכן הציף שה"ח האיראני בציוץ את המחלוקות והסתירות בסוגיית תוכנית הגרעין האיראנית בין קהילת המודיעין האמריקנית לבין הנשיא  טראמפ , יועצו הניצי לביטחון לאומי, ג'ון בולטון והישראלים[3]. זאת, לאחר שראש המודיעין האמריקני קבע לאחרונה בדו"ח הערכתה האיום העולמי ((Worldwide Threat Assessment שפרסם כי איראן לא נוקטת בצעדים הדרושים לפיתוח נשק גרעיני [4] .

 

[1] https://twitter.com/JZarif/status/1093014273347981314

[2] https://www.youtube.com/watch?v=TXep_uf-ESY

[3] https://twitter.com/JZarif/status/1090609557427109893

[4] https://www.dni.gov/files/documents/Newsroom/Testimonies/2019-01-29-ATA-Opening-Statement_Final.pdf

 

איראן יוצאת נגד שיתוף הפעולה של בריטניה וישראל

בתוך כך פרסמה אמש סוכנות הידיעות של המשטר, "פארס", תמונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל ראש ממשלת בריטניה תרזה מאי תחת הכיתוב: "בכיר במשרה ההגנה הבריטי אמר באחרונה בתשובה לשאלה על שיתוף הפעולה הצבאי בין לונדון ותל אביב, כי הצבאות של שני הצדדים מקיימים שיתוף פעולה קרוב נגד איראן וחזבאללה".

בתוך התמונה עצמה נכתב: "ברית נגד איראן", "משרד ההגנה הבריטי: אנו מקיימים שיתוף פעולה קרוב עם צבא ישראל להיאבק באיראן וחזבאללה"