עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף: "הגיע הזמן שוושינגטון תחזור לקהילה הבינלאומית"

דובר משה"ח האיראני תקף את החלטת פומאפו להגביל את תנועותיו של שר החוץ האיראני • זריף קורא לאירופה להראות מאמץ יתר על מנת להשקיע באיראן

דובר  משרד החוץ באיראן, עבאס מוסווי, הביע את מחאתו לצעדיה של ארה"ב בדבר הגבלת תנועתו של שר החוץ זריף בעת ביקורו בניו יורק השבוע. הדובר טען כי אין בהגבלות הללו שום פגיעה בלוחות הזמנים המתוכננים שלו.

פומפאו אמר בראיון טלפוני כי שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף ומשלחתו, יהיו רשאים לנוע הלוך וחזור בין מטה האו"ם לאכסניה האיראנית הממוקמת במרחק של שישה רחובות משם וכן למעון שגריר האו"ם שנמצא בקרבת מקום. הקבוצה האיראנית הגיעה לניו יורק ביום ראשון בבוקר.

"נאום המפה" – מה רצה נצראללה?

"דיפלומטים אמריקאים לא מסתובבים ברחבי טהרן, ולכן אנחנו לא רואים שום סיבה לאפשר לדיפלומטים איראנים להסתובב בחופשיות ברחבי ניו יורק". אמר פומפאו.

"זה בהחלט ראוי שנספק לשר החוץ זריף ולמשלחת שלו את כל הזכויות שהם אמורים לקבל על פי הסכם עם המטה של ​​האו"ם, אבל לא מעבר לכך". כך אמר שר החוץ.

זריף שוהה בניו יורק במטרה להשתתף בפגישה של המועצה הכלכלית והחברתית של האו"ם, מפגש שרים ברמה גבוהה על יעדי פיתוח בנושאים הכוללים סכסוכים, רעב, שוויון זכויות ושינויי אקלים. האשרה שלו ניתנה בשגרירות ארה"ב בברן – שוויץ, יום לפני שהגיע לארצות הברית.

בסוכנות הידיעות "אירנא" נכתב כי זריף נוהג לשהות באו"ם ובביתו של שליח איראן לניו יורק וכי כל הראיונות  ונאומיו יישאו מן המקומות הללו.

מוסווי אמר: "מן הראוי כי לשר החוץ זריף ולחברי המשלחת יזכו לכל הזכויות המגיעות להם תחת אמנת המשלחות של האו"ם ולא דבר נוסף מלבד זאת".

זריף תוקף את ארה"ב

בתוך כך, זריף שנחת ביום ראשון בניו יורק לקראת ועידה כלכלית של שרי חוץ בעיר, והדגיש כי רוב מדינות העולם דחו את מדיניותה של וושינגטון וכי הגיע הזמן ש"וושינגטון תחזור אל הקהילה הבינלאומית" .

במקביל אמר שר החוץ של איראן כי אירופה חייב להשקיע באיראן אם במטרתם להציל את הסכם ה –JCPOA, אבל נדמה כי הם אינם מוכנים לכך בינתיים.

 

https://en.irna.ir/news/83395956/FM-spox-critical-of-US-limitations-on-Zarif-s-movement-to-some

 

https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/07/15/2054365/time-for-us-to-return-to-international-community-zarif