עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף: "אף אחד באיראן לא קרא להשמדת ישראל"

משלחת חמאס בביקור רשמי בטהראן מתקבלת על ידי בכירים • שר החוץ מכחיש את הקריאות להשמדת ישראל

מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ האיראני, יום לאחר שהכחיש, לראשונה ובגלוי, כי אף אדם ברפובליקה האיסלמית של איראן, מעולם לא אמר כי איראן תשמיד את ישראל, נפגש עם משלחת של חמאס, המבקרת מזה מספר ימים בטהרן.

בפגישתו היום (ראשון) עם מחמוד אלזהאר ואורחים נוספים מעזה הדגיש כי "תמיכה בפלסטין היא המדיניות העקרונית של הרפובליקה האיסלמית של איראן".

המשלחת של ראשי חמאס, קיימה אמש פגישות נפרדות, בין היתר עם עלי לאריג'אני, יו"ר הפרלמנט של איראן והגנרל עלי שמח'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון הלאומי של איראן.

פגישות אלזהאר והמשלחת מחמאס עם זריף
פגישות אלזהאר והמשלחת מחמאס עם זריף

אלזהר בין היתר מסר "הזמנה רשמית" לעלי לאריג'אני לבקר בעזה אם כי הצד האיראני לא הגיב בפומבי להזמנה.

במקביל לביקור המשלחת באיראן, סאמי אבו זהרי, אחד מדוברי חמאס אמר כי קשרי הארגון שלו עם איראן הם טובים ביותר.

זריף אמר בראיון מקיף לשבועון הצרפתי "לופואן", כי הוא מכחיש נמרצות שאי פעם מישהו באיראן מאז הקמת הרפובליקה האיסלמית, אמר כי איראן תשמיד את ישראל". הוא אמר כי האייתוללה רוחאללה חמייני, מייסד המשטר אמר כי ישראל תיעלם כתוצאה מהמדיניות שלה, וגם כשמחמוד אחמדינג'אד, הנשיא לשעבר של איראן אמר זאת בשנת 2007, ציטט רק את המשפט הזה של חמייני.

לקריאה נוספת:

איראן: נפטר ראש המועצה לקביעת האינטרס

קופרווסר: "פתיחת הדרך היבשתית מאיראן ללבנון צריכה להדאיג את ישראל"

האם הולכת ונוצרת הסערה המושלמת להחלפת המשטר באיראן ?

זריף שאל את כתב השבועון הצרפתי: "תראה לי רק אדם אחד באיראן, שאי פעם אמר כי אנחנו (איראן) נשמיד את ישראל? אף פעם, אף אחד לא אמר זאת. האייתוללה חמייני אמר כי מדיניותה של ישראל תגרום לכך שהיא תיעלם".

הסוכנות האיראנית איסנ"א פרסמה ב-22.12.2018 את תרגום הריאיון בהרחבה ובהבלטה רבה, ואף הכתבה זכתה לכיסוי תקשורתי נרחב ביתר אמצעי התקשורת באיראן וכמו בתקשורת בשפה הפרסית ברחבי העולם.

מיד לאחר פרסום הידיעה סוכנות הידיעות FRAS NEWS פרסמה את הסרטון הבא בו קורא חומניאי "להשמיד את ישראל".

בעבר פורסמו התבטאויות ברורות וחד-משמעיות של שליטי המשטר האיראני – בפרסית ובאנגלית – הקוראות לחיסול ישראל. (*) ראש ממשלת ספרד לשעבר, אסינאר העיד כי באוקטובר 2000 במהלך פגישה עם ח'תאמי אמר כי "ישראל בשבילו, היא סרטן היסטורי, אנומליה, מדינה שיש להעלות בלהבות, לגנות ולהעלם מן העולם". שר החוץ הספרדי אמר כי חתאמי אמר כי יש להשמיד את ישראל.

בסוף שנת 2000 אמר ח'אמנהאי כי "מטרת המשטר האסלאמי הוא להתנגד לישראל ולהביא לחיסולה (ולהיעלמותה) מהאזור כולו".