עבור לתוכן העמוד
Menu

זעם על פגישת מחמוד עבאס עם ישראלים

פגישתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עם נועה רוטמן מעוררת זעם רב בשטחים • האווירה ברחוב הפלסטיני היא קשה בעקבות האירועים האחרונים בהר הבית והריסת הבתים בואדי חומוס, אך נראה כי מחמוד עבאס מעודד ומייחל לתבוסת נתניהו בבחירות הקרובות

תמונתו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, מאמץ לחיקו השבוע את נועה רוטמן, נציגת מפלגת "המחנה הדמוקרטי" ונכדתו של יצחק רבין ז"ל מעוררת זעם רב בשטחים כפי שבא לידי ביטוי ברשתות החברתיות.

הפגישה התקיימה במהלך חג הקורבן (עיד אלאדחא) במוקאטעה ברמאללה ונועה רוטמן הגיעה אליה ביחד עם עיסאווי פריג' ובהסכמתו של אהוד ברק יו"ר מפלגת "המחנה הדמוקרטי".

לפני כ- 3 שבועות הודיע מחמוד עבאס על "הפסקת ההסכמים עם ישראל", כולל הסכם אוסלו, הוא הקים ועדה בראשותו של צאיב עריקאת כדי שתגיש לו המלצות לביצוע, אולם, מאז לא נעשה שום דבר.

הזעם ברחוב הפלסטיני גובר. לא רק שעבאס לא נקט בשום צעד בתגובה על הריסת הבתים על ידי ישראל בואדי אלחומוס בדרום ירושלים, הנה הוא נפגש עם נכדתו של יצחק רבין ז"ל, שמבחינת הפלסטינים הינו אחד הסמלים של הסכם אוסלו שמחמוד עבאס הודיע על הפסקתו.

זאת ועוד,למרות הודעתו של מחמוד עבאס על "הפסקת ההסכמים עם ישראל", הוא הביע בפגישותיו עם נועה רוטמן ועיסאווי פריג' ועם חברי קונגרס דמוקרטים, את נכונותו לחדש את המשא ומתן עם ישראל ולהתקדם בתהליך השלום.

ארגוני האופוזיציה הפלסטינית השתלחו בראש הרש"פ על רקע המפגש והאשימו אותו שבעוד הוא מסרב להיפגש עם משפחות השהידים, הפצועים והאסירים הביטחוניים לרגל חג הקורבן, הוא נפגש עם "ישראלים ציונים" כמו נועה רוטמן ומחבק אותה.

ארגון החזית העממית פירסם הודעה שבה נאמר כי בראש "המחנה הדמוקרטי" עומד פושע המלחמה, אהוד ברק, וכי הפגישה של עבאס עם נועה רוטמן היא צעד של נורמליזציה, שיווק אשליות ותקיעת סכין בהקרבתם של השהידים והאסירים.

עוד נאמר בהודעה כי הפגישה מעודדת את הנורמליזציה של מדינות עם ישראל ופוגעת בתנועת החרם.

תנועת חמאס טענה בהודעה שפירסמה כי פגישתו של מחמוד עבאס עם נועה רוטמן היא זלזול בקורבנות של העם הפלסטיני וסוג של נורמליזציה עם הכיבוש.

 

זה נראה כמו התערבות בבחירות בישראל

 

האוירה ברחוב הפלסטיני היא קשה בעקבות אירועי הר הבית האחרונים והריסת הבתים בואדי אלחומאס, כל פגישה של ההנהגה הפלסטינית עם פוליטיקאים ישראלים מהמפלגות הציוניות נחשבת להפרה של הקונסנזוס ברחוב.

גורם בכיר בפת"ח מותח גם הוא ביקורת על עיתוי פגישת מחמוד עבאס עם נועה רוטמן,"זה נראה כמו התערבות של מחמוד עבאס בבחירות בישראל ותמיכה במפלגת מרץ וב"מחנה הדמוקרטי", אין זה הזמן המתאים לאור הבחירות הקרובות בישראל ו "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ" הוא אומר.

עבאס לא מתרגש מהביקורת כנגדו

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, זכה גם לביקורת חריפה על השתתפותו בהלוויה של הנשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל בעוד אפילו נציגי המפלגות הערביות בישראל החרימו אותה.

בסביבתו של מחמוד עבאס אומרים כי הוא רצה באמצעות הפגישה לחזק את "מחנה השלום" בישראל לקראת הבחירות אבל המהלך זכה לביקורת קשה ברחוב הפלסטיני.

נראה כי עבאס איננו מתרגש מהביקורת המופנית נגדו, הוא גם נחוש להתקדם בדיוני הועדה המייעצת שאמורה להגיש לו המלצות כיצד ליישם את הפסקת ההסכמים עם ישראל.

על פי גורמים בפת"ח, מחמוד עבאס אופטימי ומעריך כי כתוצאה מבחירות הקרובות בישראל יהיו לבנימין נתניהו קשיים גדולים להרכיב ממשלה והוא יצטרך לפרוש מהחיים הפוליטיים, דבר שיביא גם לתפנית ביחס של הממשל האמריקני לרש"פ, אז ניתן יהיה לחדש את התהליך המדיני ולחלץ את הרש"פ מהמצוקה הכלכלית שלה ומבידודה המדיני.