עבור לתוכן העמוד
Menu

זווית נוספת לביקור המשלחת הבחריינית בישראל

הדלקת הנרות המיוחדת של המשלחת הבחריינית שבקרה בירושלים

ד"ר מנפרד גרסטנפלד, לשעבר יו"ר הנהלת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה וכיום חבר ההנהלה, ומייסד ומנהל התוכנית של מרכז זה לחקר האנטישמיות, זכה להיות אחד האנשים הבודדים שסעדו ואירחו את אנשי המשלחת מבחריין, לאחר הכרזת טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל.

הארוחה התקיימה בערב חנוכה, ולדבריו של גרסטנפלד ולפי הדברים ששמע, כי חברי המשלחת שעברו בקניון ממילא בעיר, השתתפו בחגיגות הדלקת הנרות של ארגון חב"ד במקום. בנוסף עם הדלקת השמש בחנוכייה לפני תחילת הארוחה, הצטרפו ראשי המשלחת והדליקו את הנר הראשון בעצמם.

חברי המשלחת כללו, סונים ושיעים מוסלמים, הודים, סיקיים, בודהיסטים ונוצרים. כומר אורתודקסי מסוריה סיפר לגרסטנפלד, כי הכנסייה בה הוא נוהג להתפלל מקורה ביהודים שחיו במקום.

המשלחת ביקרה במקומות הקדושים לכלל הדתות והמשלחת הגיעה בהסכמת ישראל ובהסכמת השלטון הבריחיני לאחר ביקור שהתקיים בפברואר בבירת המדינה על ידי רבי אברהם קופר.

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה התייחס אף הוא לפגישות המשלחת וגינה אותה במילים חריפות בנאומו האחרון ואמר: "תגרשו אותם, תזרקו עליהם נעליים, תסקלו אותם באבנים". הוא אף קרא לממשלת בחריין שלפוט את חברי המשלחת.