עבור לתוכן העמוד
Menu

התקרבות בין הג'יהאד האיסאלמי לאיראן

שבוע לאחר ביקורה של שמשלחת חמאס בטהראן הגיעו אנשי הגא"פ לביקור • התיאום בציר ארגוני הטרור העזה ואיראן גובר

יו"ר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן ולשעבר מפקד חיל הים של משמרות המהפכה וצבא איראן, עלי שמח'אני, נפגש ב-30 דצמבר עם זיאד אלנח'אלה,  המזכ"ל החדש של תנועת הג'האד האסלאמי בפלסטין (גא"פ)  , במהלך הפגישה שמח'אני שב וקבע, כי הסיוע  לשאיפותיה של "התנגדות הפלסטינית" מהווה מרכיב מרכזי ועקרוני במדיניות החוץ של איראן "איראן תמכה מאז ימיה הראשונים של המהפכה האסלאמית  בהתנגדות (פיגועי הארגון נגד ישראל)  ובעם הפלסטיני ותמשיך לתמוך בה גם בעתיד עד לניצחונה הסופי של ההתנגדות".

לקריאה נוספת:

תכנית המלחמה הבאה לפי חמאס

מנהיג הגא"פ חושף את תכנית המלחמה הבאה

בהתייחסו ל"עסקת המאה" עליה צפוי להכריז הנשיא טראמפ לגבי פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר שמח'אני כי יישומה של התוכנית "יהווה מהלומה קשה לפלסטין ולתנועות ההתנגדות (ארגוני הטרור הפלסטינים)..המדינות ההגיוניות באזור ימנעו מתוכנית זדונית זו".

הוא הוסיף, כי התנועות העממיות באזור הממשיכות לנחול ניצחונות והישגים "מול קבוצות הטרור הנתמכות בידי ארה"ב, ישראל וסעודיה בתימן, סוריה ועיראק יאיצו את הגשמת שאיפותיהם של הפלסטינים". זיאד נח'אלה הודה לשמח'אני על "תמיכתו האמיתית" בעם פלסטיני ומטרותיו. שמח'אני קיים פגישה דומה עם משלחת חמא"ס , בראשות מחמוד אלזהאר, שבקרה בשבוע שעבר באיראן.

אלנח'אלה נפגש גם עם שר החוץ של איראן גואד ט'ריף,  שהדגיש אף הוא את מחויבותה של איראן לעניין הפלסטיני ואמר כי מקווה "מספר מדינות ערב שתלו תקוות בתמיכה בישראל ובארה"ב יחזרו לחיק האומה המוסלמית ו"יכירו בכך שלא ניתן לבטוח בציונים כשותפים או בעלי ברית אמינים". דברים דומים השמיע שה"ח האיראני במהלך פגישה שקיים בשבוע שעבר עם משלחת חמא"ס בראשות מחמוד אלזהאר שבקרה בטהראן.

ארגון הג'האד האסלמי בפלסטין הינו הארגון הנאמן והקרוב ביותר לאיראן מקרב ארגוני הטרור הפלסטינים ולמעשה תלוי בסיוע הכספי שלה. כפועל יוצא הוא משמש זרוע ביצועית של איראן בעיקר בעזה ומנהל לעיתים מדיניות המנותקת מזו שמנסה להכתיב החמא"ס ומיישם את התכתיב האיראני. פעילי הארגון מתאמנים באיראן שאף מעבירה לו נשק מתקדם בין היתר, רקטות, טילים, נ"ט ומטעני חבלה מתקדמים.

זיאד אלנח'אלה נבחר לתפקיד מזכ"ל הגא"פ בסוף ספטמבר 2018 והחליף את המזכ"ל הקודם רמצ'אן שלח השרוי בתרדמת מזה כחצי שנה. אלנח'אלה האו המזכ"ל הנבחר השלישי של הארגון, הראשון היה פתחי שקאקי שנורה במלטה. הוא נהנה מקשרים אמיצים עם מפקד כוח אלקדס של משמרות המהפכה קאסם סלימאני ועם צמרת חזבאללה ודרגים מצבעיים בארגון . נראה כי אלנח'אלה ימשיך את מדיניות קודמיו וימשיך בשת"פ הדוק עם איראן וקידום אינטרסיה ברצועת עזה.

משה"ח האמריקני הכניס את זיאד אלנח'אלה לרשימת הטרור כ Specially Designated Global ,Terrorist כבר בינואר 2014, עת כהן כסגנו של רמצ'אן שלח. הג'האד האסלאמי נמצא ברשימת הטרור האמריקנית כבר מ-1997 לאחר שבמספר פיגועים שבצע הארגון נהרגו אזרחים אמריקנים.

ביקור משלחת החמא"ס באיראן ממשיך את מגמת ההתקרבות לאיראן לאחר מספר שנים מתוחות נוכח המלחמה נוכח סירובה של חמא"ס לתמוך במדיניותו של בשאר אסד ותמיכתה בגורמי אופוזיציה למשטרו.  סוריה גם מהווה אחד מהערוצים המרכזיים להעברת סיוע כספי וצבאי לחמא"ס. ראש החמא"ס בעזה, יחיא סנוואר, הודה כי איראן ניצבת במקום הראשון בכל הקשור לסיוע כספי לזרוע הצבאית של הארגון עז אלדין אלקסאם.

לפי שעה נראה כי למרות  טבעת הסנקציות המתהדקות איראן האחרונה ממשיכה לסייע צבאית, מדינית וכספית לגא"פ ולחמא"ס  ומקיימת פגישות מדיניות עם הנהגות הארגונים במטרה להעמיק את השפעתה עליהן ברצועת עזה בניסיון לתאם את פעילותן נגד ישראל מרצועת עזה וביהודה ושומרון.

 

מקור : http://www.ghatreh.com

 

 

.