עבור לתוכן העמוד
Menu

התפטרות ט'ריף: "שמחת 'המשטר הציוני' על התפטרותך היא העדות המכרעת להצלחתך"

שר החוץ נראה היום באירוע רשמי של משרד החוץ • המתח מול משמרות המהפכה נמשך

שה"ח האיראני, מחמד ג'ואד ט'ריף, ממשיך בתפקידו , לאחר שהתפטרותו נדחתה על ידי הנשיא רוחאני. הבוקר, 27 פברואר, נראה רוחאני בטקס קבלת הפנים לראש ממשל ארמניה המבקר באיראן, זמן קצר לאחר פרסום הצהרתו של הנשיא לפיה הוא דוחה את ההתפטרות.

בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט של משרד הנשיאות כתב רוחאני כי "אני מעריך את מאמציך הבלתי נלאים הכרוכים באחריות רבה במהלך תקופת כהונתך הקשה במשרד החוץ…בשמי ובשם המנהיג (ח'אמנהאי) (ברצוני להדגיש) כי ניתן לבטוח בך, הנך אדם אמיץ, נאמן מסור העומד בחזית המאבק נגד הלחצים האמריקנים המרובים. אני סבור כי התפטרותך עומדת בניגוד לאינטרסים האיראניים ולכן דוחה אותה".[1]

הנשיא שבח את השגיו של משרד החוץ בחודשים האחרונים בכל הקשור "להתמודדות עם הקונספירציות של ארצות הברית בניו-יורק (או"ם), בוינה (מטה סבא"א), בבריסל (האיחוד האירופי) בהאג, בוורשה (הכינוס האנטי-איראני) במינכן ועוד את הניצחונות המדיניים שנחל בזירה האזורית והבינלאומית…שמחתם המופגנת של אוייביה המושבעים של איראן, כמו המשטר הציוני (ישראל), נוכח התפטרותך היא העדות הנצחת להצלחתו של מחמד ג'ואד ט'ריף, והסיבה המרכזית לכך שתמשיך בעבודתך כשר החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן…אני סומך עליך, כל הרפובליקה האסלאמית – ובמיוחד המנהיג –  סומכים עלי. התמד בדרכך באומץ, טקט ובגבורה ואללה יעמוד לצד משרתיו הנאמנים".

רוחאני כתב עוד כי הוא "מודע לחלוטין ללחצים מופעלים על משרד החוץ, על הממשלה ואפילו על הנשיא, הנבחר על ידי העם" והוסיף "כי אנו נשאר נאמנים עד הסוף שכן נשבענו לאללה ולעם ואני בטוח שנצליח להתגבר על שלב קשה זה בעזרת אללה".

דחיית התפטרותו של ט'ריף והגיבוי שהעניק לו ולמשרדו  הנשיא אינם מבשרת על דף חדש ביחסי משרד החוץ עם משמרות המהפכה והגורמים השמרניים. אלה שימשיכו לקדם את סדר היום המהפכני  מבית ובזירה הבינלאומית והאזורית. משרד החוץ בפרט ומשרד הנשיא בכלל ימשיכו בניהול קרב מאסף מול גורמים אלה עד המשבר הבא.

 

 

 

 

 

[1] http://www.president.ir/fa/108309