עבור לתוכן העמוד
Menu

התגובות באיראן לפיטורי בולטון מאופקות

בולטון שהיה אחד מעמודי התווך של דוקטרינת ה"לחץ המקסימלי" סיים את תפקידו אתמול בהודעה קצרה ולאור חילוקי דעות עם הנשיא • איראן ממשיכה לדבוק בקו של הסרת הסנקציות תמורת פ מו"מ

איראן שומרת על איפוק יחסי לידיעה לפיטוריו של היועץ לבטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון. בולטון נחשב כניצי ביותר בממשל בגישתו כלפי איראן ואחד מעמודי הטווח של דוקטרינת ה"לחץ המקסימלי"
מחמוד וואזי, ראש לשכת הנשיא פרסם בעמוד האינסטגרם שלו את דעתו על פיטורי בולטון וכתב: "ביטל את פיטוריו של ג'ון בולטון מהבית הלבן כסימן לכישלון המדיניות החד-צדדית, המיליטנטית, ההתערבותית והרדיקלית, וכתב: לפחות בתקופה זו העולם הראה לוושינגטון כי היא קיבל מדיניות כזו. לא.

על פי ISNA, מחמוד ווזי כתב בפוסט האינסטגרם הזה:
המדיניות החד-צדדית, הלוחמנית, ההתערבותית ומערערת היציבות של בולטון במהלך כהונתו הקצרה כיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הובילה בסופו של דבר לפיטוריו מהבית הלבן, ללא כל תוצאות ולמעשה ככישלון מוחלט. הוא היה אויב של דיפלומטיה ומחסידי מלחמה וחד-צדדיות, בעוד שהקהילה הבינלאומית לפחות הראתה לוושינגטון באותו זמן שהיא מתעבת את המלחמה ומבקשת להמשיך בדיפלומטיה.

כעת האיש שאיים במלחמה והבטיח כי איראן תקרוס תוך חודשים ספורים נמצא מבודד בפינה וצופה בכישלונו.
בממשל טראמפ, בולטון, בשורה אחת עם המשטר הציוני, היה אחד האויבים החזקים ביותר של האומה והרפובליקה האיסלאמית של איראן וניסה בכל כוחו להפיל את המשטר האיראני, אך כפי שקדמו לו, המשיכה ממשלת איראן להיות מונהגת על ידי אנשים גדולים. פיטוריו של בולטון התקבל בברכה ברחבי העולם, ואפילו בשוק הנפט חלה ירידת מחירים בגלל ירידת הסיכון למלחמה לאחר עזיבת האיש.

פיטוריו של בולטון מממשל טראמפ מראה כי עידן המדיניות המיליטנטית, הרדיקלית, המקסימליסטית וההתערבויות הביא רק לכישלון ולכישלון של הממשלה המדיניות והאומה האמריקנית.

 

View this post on Instagram

 

سیاست های یک جانبه گرایانه، جنگ طلبانه، مداخله جویانه و بی ثبات کننده جان بولتون در دوران کوتاه حضورش در سمت مشاور امنیت ملی آمریکا سرانجام بدون هیچ نتیجه ای و روبرو شدن با شکست کامل، منجر به اخراج او از کاخ سفید شد. او دشمن دیپلماسی و طرفدار جنگ و یکجانبه گرایی بود، حال آنکه جامعه جهانی دست کم در همین دوره به واشنگتن نشان داد که از جنگ بیزار و با دیپلماسی همراه است. حالا مردی که تهدید به جنگ می کرد و وعده می داد که ایران تا چندماه دیگر فرو خواهد ریخت، در گوشه انزوا ناظر سیاست های ورشکسته خویش است. بولتون در دولت ترامپ، همسو با رژیم صهیونیستی یکی از سرسخت ترین دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران بود و تلاش زیادی برای سرنگونی نظام ایران کرد، اما همانند اسلاف خود رفت و حکومت ایران با مقاومت مردم بزرگش همچنان ایستاده و انشالله به اهداف بزرگش تمام و کمال نایل خواهد آمد. علاوه بر داخل آمریکا، در سایر کشورهای دنیا هم از اخراج بولتون استقبال شد ، حتی بازار نفت نیز به دلیل رفع خطر جنگ با کنار رفتن این فرد، شاهد کاهش قیمت بود. اخراج بولتون از دولت ترامپ نشان می دهد که دوره سیاست های جنگ طلبانه، رادیکال، فشار حداکثری و مداخله جویانه سرآمده و این راه جز شکست و ناکامی چیزی برای دولت و ملت آمریکا به همراه نداشته است.

A post shared by Mahmoud Vaezi (@vaezi_ir) on

שגריר איראן באו"ם מאג'יד טאקט א-ראואנצ'י אמר בתגובה לפיטוריו של בולטון כי איראן פוסלת כל אפשרות לדיאלוג עם ארה"ב כל עוד ארה"ב דוגלת ב"טרור כלכלי" וסנקציות נגד האומה האיראנית.
"הנושא יכול לעלות בשיחות רק לאחר הסרת הסנקציות וכל השיחות יכולות להיעשות במסגרת ה- P5+1 שהוביל להצלחה בשנת 2015".

פיטורי בולטון – שום עניין לאיראן
בהתייחסו לידיעה שהסעירה אתמול את עולם הדיפלומטיה אמר, רוואנצ'י כי מדובר בעניין פנימי אמריקאי.

עבאסאלי קדחודאי, דובר המועצה המפקחת צייץ בחשבון הטוויטר שלו "בעוד יצאתו של אדם אחד לא תשנה את המדיניות העוינת והמדכאת של ארה"ב, הפיטורים של ג'ון בולטון הם סימן לכך שמדיניות 'לחץ מקסימאלי' של טראמפ נכשלה". את ההצהרה הזו הידהד יועץ בכיר של הנשיא רוחאני שכתב: "שוליות וחיסול שלאחר מכן … הם סימן מכריע לכישלונה של אסטרטגיית הלחץ המרבית של ארה"ב לנוכח ההתנגדות הקונסטרוקטיבית של איראן".

שר המידע והתקשרות והטכנולוגיה, מוחמד אזארי-ג'הרומי צייץ: "צריכים מעצב שפמים? בולטון פנוי כעת".

https://www.isna.ir/news/98062009465/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D9%84%D8%AA%D9%88%D9%86