עבור לתוכן העמוד
Menu

הפרלמנט האיראני אישר העברה של 200 מיליון אירו למאבק נגד ארה"ב

דובר הפרלמנט לריג'אני הודיע כי הדברים נעשו בהוראה של המנהיג העליון • הגדירו את ארה"ב וכל הקשורים לכוחות הביטחון של ארה"ב כארגוני טרור • הודה לנסראללה על תמיכתו במהפכה

דובר הפרלמנט האיראני (המג'ליס) הודיע יום (שלישי) כי המנהיג העליון של איראן ח'מינאי הורה אתמול לרשויות להעביר 200 מיליון אירו נוספים לתקציב משמרות המהפכה בחודשיים הקרובים לאור האיום מכיוון ארה"ב.

דובר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, אמר אתה דברים לפני אישור התקנה המכירה בארה"ב כארגון טרור והעברת החוק "נגד צעדי ארה"ב".
הכסף יועבר מהקרן לפיתוח לאומי במטרה לייעדו לתגובה נגד ארה"ב. הצעת החוק עברה ברוב של 229 נגד 3. לפי סעיף אחד של הצעת החוק CENTCOM וכל הקשורים אליו יוגדרו כארגוני טרור.

עלי לריג'אני אמר: "העולם ניצב בפני תופעה יוצאת דופן אתמול (הלווית סולימאני). ההלוויה הטהורה של קאסם סולימאני וחבריו מעיראק בערים בגדאד, קאסים, כרבלא ונג'ף או בקוזאסטאן, משאהד, טהראן וקום היום בקאראמן הייתה אוקיאנוס של המוני מוסלמים המביעים את כעסם על המהלך של ארה"ב".

הוא המשיך בדבריו: "הוא (טרמאפ) ציין פעם כי העם האיראני והעם האירני היו שמחים עם עזיבת ארה"ב. עכשיו, מר טראמפ, האם אתה מבין כמה לא היה נחוץ הציוץ שלך ואת הפער בין המציאות לבין האשליות שלך ובלין הפעולות שלך? לאחרונה הוא דיבר על הפצצה שלמרכזי תרבות איראנים. כאשר הוא נשאל מדוע הוא בחר דווקא בקטגוריה הזו הוא השיב בצורה זהירה יותר…הוא נכשל בניסיון לשוב על אותו משפט…אם תעשה זאת מה יקרה? לדוגמה, האם האירנים יהפכו למתורבתים? הוא כנראה לא מבדיל בין ציוויליזציות ולסמלים לבין בתי הקזינו שלו".
"התקרית האחרונה הביאה את האזור לקונטקסט חדש מבחינה פוליטית וצבאית. התנאים באזור לא יהיו כפי שהיו בעבר".

"המרכיב החדש של האזור צריך להיות בחיים משותפים ללא ארה"ב. ראיתם כיצד ההתנקשות בחייו של סולימאני , מוסלמי איראני, התקבל באזור ובאומה, כולם יצאו נגד ארה"ב. .. ועכשיו לתשובה. חשוב כי המועצה לביטחון לאומי של הפרלמנט תמשיך לעקוב אחר נושא זה. מועצת החוקה מודה לאחראים על המשך ההתנגדות בלבנון, עיראק, פלסטין ובמיוחד לחסאן נסראללה, שהצהיר על מחויבותו למהפכה בעקבות ההתנקשות בסולימאני".