עבור לתוכן העמוד
Menu

ביקור פנס: הפלסטינים עשו BDS

דן דייקר, התראיין בערוץ BBC על רקע נאום פנס

"הסטטוס קוו לא ישתנה" , כך הצהיר מעל במת הכנסת, סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס בנאומו מול המליאה. את הדברים הללו חיזק בראיון ל BBC, דן דייקר, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ואמר כי גם הנשיא וגם סגן הנשיא הבהירו לצדדים כי ההסכם הסופי צריך להיות מוסכם על ידם במשותף.

לראיון המלא:

"מה שמדהים הוא זה כשהפלסטינים ביקשו להעביר את החלטת האו"ם 2234 (שקראה להחרמת ההתנחלויות) וארה"ב, תחת ממשל אובאמה הצביעה נגד, אז הם לא טענו כי ארה"ב אינה מתווך הוגן", דייקר המשיך "הממשל הנוכחי למעשה אישרר מחדש את רוח אוסלו כמו את עקרונות אוסלו למו"מ ישיר בין הצדדים". לטענתו של דייקר הפלסטינים למעשה פוגעים בעם שלהם.

הדברים באים כמובן על רקע נאומו של סגן הנשיא פנס בכנסת והתמיכה הגדולה שבה התקבל. לדבריו של דייקר, הצעד של הנשיא טראמפ ושל סגן הנשיא פנס, בהכרתם בירושלים כבירת ישראל, למעשה הורידה את סוגית הקשר הישראלי-יהודי לעיר הבירה מן השולחן של המו"מ. "להערכתי הפלסטינים עשו טעות בהערכה כאשר החליטו להחרים , לעשות BDS, לארה"ב", ציין דייקר.

"ישנן הזדמנויות חדשות של ציר מדינות מתונות אשר סבלו מטרור האיראני ופוחדים מהגרעין האיראני", אומר דייקר וממשיך, זו הזדמנות טובה.