עבור לתוכן העמוד
Menu

הפלסטינים חוששים הוועידה בבחריין – קדימון להחלפת עבאס

הרש"פ הגבירה את האיומים על אנשי עסקים פלסטינים שיצאו להשתתף בועידה הכלכלית בבחריין בשבוע הבא והיא מאשימה אותם בשיתוף פעולה עם ישראל ובבגידה • בצמרת הרש"פ טוענים כי ישראל מנסה ליצור הנהגה חלופית למחמוד עבאס אך מדובר בטיעון שקרי שבאמצעותו מנסה יו"ר הרש"פ לחסל את יריביו הפוליטיים

ביום שלישי הבא תפתח הסדנה הכלכלית בבחריין שתשיק את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ וצמרת הרש"פ נתונה בלחץ רב.

הרש"פ מחרימה את הדיונים ומנסה עד לרגע האחרון, במאמץ מדיני אינטנסיבי, למנוע את השתתפות מדינות ערביות בכינוס בבחריין.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נחל תבוסה קשה ולא הצליח למנוע את השתתפותה של משלחת פלסטינית של 15 אנשי עסקים מהגדה, בראשות השיח' החברוני, אשרף ג'עברי,ידידו של השגריר האמריקני דיוויד פרידמן, אשר החליטה להיענות להזמנת הממשל לבוא לועידה.

בימים האחרונים הגבירה הרש"פ באמצעות תנועת פת"ח את האיומים על אנשי העסקים הפלסטינים שנוסעים לועידה, לאחר כרוז נגד השיח' אשרף ג'עברי שפורסם לפני כחודש, שיגרה תנועת פת"ח איומים בכרוז שפרסמה נגד איש העסקים מוחמד מסאד מג'נין.

מוחמד מסאד, לשעבר מחבל בחוליית "הפנתר השחור" של פת"ח, הפך לשוחר שלום והוא הקים את הפרוייקט "העצים למען השלום" שבמסגרתו הוא מתכנן לשתול מיליון עצי זית בישראל.

בהופעה אמיצה אמש מול המצלמות, הודיע מוחמד מסאד כי יסע לועידה בבחריין כדי להציע למדינות ערב המשתתפות בכינוס פרוייקט של נטיעת 10 מיליון עצים במצרים, בסעודיה, ירדן, מרוקו ובחריין ותקף את השחיתות בצמרת הרש"פ והאשימה בגניבת כספים מבני עמה.

בעקבות הודעתו פרסמה תנועת פת"ח בגדה כרוז נגדו ופעילי פת"ח שיגרו לעברו איומים ברשתות החברתיות.

 

 

האם ישראל מחפשת מחליף ליו"ר הרש"פ?

בצמרת הרש"פ חוששים ממשלחת אנשי העסקים בראשות אשרף ג'עברי פן היא תהווה בעתיד כתובת חלופית לרש"פ להשקעות בגדה והעברת מימון לאנשי עסקים.

גם ההצהרה השבוע של השר לביטחון פנים בכנס ה"ג'רוזלם פוסט" בניו יורק הלחיצה את הנהגת הפת"ח.

ארדן אמר כי הרש"פ עושה כל מאמץ לשבש את הסדנה הכלכלית של הנשיא טראמפ בבחריין והוסיף: "אבו מאזן שתומך בטרור, מסית לרצח יהודים ומקדם חרם במקום דו-קיום, צריך לרדת מהבמה וללכת הביתה".

למרות שמשלחת אנשי העסקים הפלסטינים בראשות השיח' ג'עברי נוסעת לועידת בחריין רק לדיון בנושאים כלכליים, הרש"פ חוששת מפני הלגיטימציה שתקבל המשלחת ממדינות ערב ומהנציגים הבינלאומיים שישתתפו בועידה, מחמוד עבאס יצר וואקום שאותו תמלא המשלחת בראשות השיח' ג'עברי.

השיח' ג'עברי הוא גם ראש מפלגה חדשה שהקים בשטחים הנקראת "הרפורמה והפיתוח".

המפלגה דוגלת במלחמה בשחיתות ברש"פ ובעריכת רפורמות מרחיקות לכת באש"פ וברש"פ למען השגת צדק חברתי ומדיני.

את מצע המפלגה החדשה כתב ספוואן א-זרייר, חבר המפלגה הקומוניסטית לשעבר שישב במאסר בכלא הישראלי.

המפלגה החדשה דוגלת באש"פ כנציג היחידי של העם הפלסטיני, מתנגדת לטרור על כל סוגיו וקוראת להקמת מדינה עצמאית ריבונית לצד מדינת ישראל מבלי לקבוע מהם גבולות המדינה הפלסטינית.

המפלגה החדשה מסמלת את המיאוס בשטחים מהשחיתות של הרש"פ והיא מאתגרת את הנהגת הרש"פ אשר מנסה לחסל אותה מחשש שהיא תהווה מעין כתובת עתידית למשא ומתן לאחר שפורסם "עסקת המאה" ומחמוד עבאס ידחה אותה על הסף.

 

שיתוף פעולה עם ישראל

כדי להכפיש את המפלגה החדשה בראשותו של השיח' אשרף ג'עברי מכפיש מחמוד עבאס את המפלגה באמצעות כרוזים של תנועת פת"ח ומתאר אותה כ "אגודות הכפרים" החדשות שהקימה ישראל בהמשך לאגודות הכפרים שהקימה בשנות ה-70.

את אשרף ג'עברי ומוחמד מסאד הוא מתאר "כמשתפי פעולה" עם ישראל.

האמת היא שלחברי המפלגה החדשה אין שום נשק שקיבלו מישראל או מכל גורם אחר, לאשרף ג'עברי יש תעודת זהות של השטחים ומוחמד מסאד איננו משתייך בכלל למפלגתו של אשרף ג'עברי, מדובר באיש עסקים שרוצה להקים פרוייקט גדול למען השלום, הוא הציע את הפרוייקט לרש"פ אך לאחר שדרשו ממנו תשלום שוחד בסך 10 אלפים דולר כדי לקדם את הפרוייקט הוא החליט להעבירו לישראל.

בשטחים לא מתרגשים מההאשמות שמדובר ב "משתפי פעולה" עם ישראל, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נפגש לעיתים תכופות עם ראש השב"כ נדב ארגמן לתיאום המלחמה בטרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי, על פי דיווחים שלא הוכחשו, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק נועד לפני כ-3 חודשים בקהיר עם ראש השב"כ נדב ארגמן.

ראשי מנגנוני הביטחון בגדה, מאג'ד פרג' וזיאד הב א-ריח עובדים באופן קבוע עם השב"כ ועם ה-CIA  האמריקני ולחלק מבכירי הרש"פ יש תעודות זיהוי ירושלמיות ודרכונים אמריקנים שלא לדבר על תעודות VIP המאפשרות להם תנועה חופשית ונסיעות לחו"ל דרך מעברי הגבול באישור השב"כ הישראלי.

ישראל איננה מעוניינת בהחלפת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס או בהפלת שלטון הרש"פ, אילו רצתה בכך היה הדבר קורה מהר מאוד.

מבחינתו של ראש הממשלה נתניהו, מחמוד עבאס הוא הרע במיעוטו ויו"ר הרש"פ יודע היטב להיזהר שלא לחצות את "הקווים האדומים" שעלולים להרגיז את ישראל.

השב"כ הישראלי הציל לפחות פעמיים את חייו של מחמוד עבאס מפני חוליות של חמאס שזממו להתנקש בו בשטחי הרש"פ ולהפיל את שלטונו.

ראש הממשלה נתניהו אישר בחודשים האחרונים בצעד חריג העברת 12 כלי רכב משוריינים לרש"פ כדי שיקל על מנגנוני הביטחון הפלסטינים להגן על הראיס.

לכן, הטענה של הרש"פ שישראל מחפשת הנהגה חלופית למחמוד עבאס היא איננה נכונה, יו"ר הרש"פ מנסה להשתמש בטענה הזו כדי לחסל את יריביו הפוליטיים ולצבוע אותם בצבע של שיתוף פעולה עם ישראל מבחינה ביטחונית, בינתיים הוא שמוביל בתחום הזה.