עבור לתוכן העמוד
Menu

הפלסטינים דורשים בינאום החלק המערבי של י-ם

בראיון לאולפן YNET ציין את ד"ר גולד את הצביעות הפלסטינית

עוד לפני ההצבעה באו"ם על הכרזת טראמפ בהכרה על ירושלים כברית ישראל, התראיין ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה וחנאן עשרוואי,לשעבר נציגת הרש"פ במו"מ, באולפן YNET לדבר על הנושאים החמים שעל הפרק.

לראיון המלא באולפן YNET:

ד"ר גולד ציין כי הנקודה כי כבר בראיון שקיימו השניים ב-CNN לפני זמן לא רב, ציינה עשראווי כי מזרח ירושלים צריכה להיות בירת המדינה הפלסטינית ואילו הסטטוס של מערב ירושלים צריך להיקבע בהתאם להחלטת האו"ם 181 לבינאום העיר." לדבריו לפלסטינים יש עדיין דרישות גם במערב ירושלים.

כזכור בראיון עצמו ב-CNN ציינה עשראווי את מערב ירושלים כשטח "קורפוס ספרטום" שלפי החלטת האו"ם 181 אמור להיות שטח בינלאומי תחת שליטה של האו"ם.

ד"ר גולד אמר בראיון לרשת החדשות הבינלאומית, כי לאור ניסונו הרב במו"מ המדיני, עוד מימי הסכמי חברון והסכמי וואי פלנטאשיין, חייבים להביא את הצדדים לתוך "קופסת מציאות". "לצערי הרב", המשיך מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, "מהצד הפלסטיני, אותם הנושאים ונותנים לא מצליחים להגיע לשם".

"קופסת המציאות", הינה ביטוי שהשתמש בעבר ד"ר גולד בעת עדותו מול הקונגרס בנושא העברת השגרירות לירושלים בתחילת חודש נובמבר. לדבריו של ד"ר גולד, פירוש הפתגם הוא הוא היכולת להכיר במציאות חדשה ולא להמשיך לחלום על דברים שאינם ריאילים לביצוע, לדוגמה ויתור על ריבונות ישראלית בירושלים.

דוגמה נוספת היא גופים בין לאומי כדוגמת אונסק"ו, אשר בשנת 2017 אימצה החלטה נוספת שאינה מכירה בהיסטוריה יהודית בירושלים ובבירתה כישראל. לדבריו של ד"ר גולד הנשיא טראמפ בהכרזתו ביצע תיקון עוול היסטורי "ועשה זאת באומץ רב", כך ציין בדבריו. ד"ר המשיך ותקף את ארגון אונסק"ו ואמר כי החלטות הארגון אינם מבוססות על הדין הבינלאומי ועל האמת".

לראיון המלא ב-CNN:

האו"ם אינו המגרש הביתי של ארה"ב

עוד ציין גולד כי לדעתו "העצרת הכללית היא לא המגרש הביתי של ארה"ב. אחרי האיום של ארה"ב להפסיק מימון למדינות שיצביעו נגד, אפשר לומר שיהיו מדינות שיימנעו מלשלוח את נציגיהן. לא יודע כמה מדינות יקשיבו וכמה יתעלמו. זה לא המגרש הביתי עבור האמריקנים וגם לא עבור ישראל" וכי גם בעבר ארה"ב הפסידה בהצבעות במליאה.

על האיומים של שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי אמר גולד כי מדובר בהחלטה של ארה"ב בלבד. מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ציין כי גם נושא העברת השגרירות הוא נושא פנימי של מדיניות ארה"ב וזכותה להחליט היכן היא תמקם את השגרירות שלה.

ד"ר דורי גולד קרא לממשלה להקשיב לדבריהם של אנשי משרד החוץ בנוגע למשבר הקיים בסוגיה מול משרד החוץ.