עבור לתוכן העמוד
Menu

"הסדרי הביטחון בכל הסדר יהיו קשוחים הרבה יותר"

ד"ר גולד דיבר בכנס של ארגון היהודי StandWithUS על הלקחים של ישראל להסכם עתידי

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, נשא דברים בערב גאלה של הארגון SandWithUS בניו יורק, בשבוע שעבר.

ברקע החשיפה בחדשות 2, לפני כמה ימים, של עקרונות תוכניתו של טראמפ לשלום, דיבר ד"ר גולד על האינטרסים הישראלים במו"מ המדיני.

מנחת האירוע, שאלה בתחילת הפאנל את ד"ר גולד מה הסיכויים לדעתו לחידוש התהליך המדיני כעת ובמה שונה הממשל הנוכחי בארה"ב מן הממשל הקודם.  בתשובתו ענה ד"ר גולד: "אנו למדים מלקחי העבר על המו"מ. העם בישראל רוצה בשלום, אבל שלום עם ביטחון" , ציין ד"ר גולד.

"לצערי למדנו בדרך הקשה שאם אנחנו לא מתעקשים על האינטרסים החיוניים שלנו , אנו מזמינים את גל האלימות הבא. אילו מכם שהיו בישראל בתל אביב ובירושלים בזמן האינתיפאדה השנייה, יודעים איך נראה אוטובוס שהתפוצץ. והאוטובוסים התפוצצו כשכבר היו לנו הסכמי שלום". אמר, ד"ר גולד והמשיך: "אנו לא יכולים לאפשר זאת שוב! נקודה!", לקול מחיאות הכפיים של הקהל הניו יורקי.

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר הדגיש כי כל הסדר אליו תגיע ישראל יצטרך להיות ראשית מול מדינות ערב וכי הסדרי הביטחון בכל הסכם שהוא שיחתם יצטרכו להיות "קשיחים הרבה יותר ממה שהכרנו בעבר".  ד"ר גולד הוסיף כי הוא מאמין שהממשל האמריקני מבין זאת.

בהמשך דבריו פרס ד"ר גולד את משנתו אודות הפיוס הפלסטיני והסכנה בגרעין האיראני. נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, סיפר אודות המפגש הנדיר אותו קיים עם בכיר סעודי ממכון מחקר מהעיר ג'דה לפני שנים מספר.

כמו באירועים קודמים נדרש ד"ר גולד להתייחס לסוגית ה"בידוד המדיני", אותה שלל זאת לאור ניסיונו כמנכ"ל משרד החוץ לשעבר וסיפר על ביקורים שלו באפריקה ובמדינות דרום אמריקה וציין כי ישראל יכולה לתקשר עם כל מדינה ערבית כיום.