עבור לתוכן העמוד
Menu

הנייה במכתב תודה לח’אמנהאי

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס במכתבו למנהיג העליון של איראן: "מודה לך על התמיכה הרחבה להתנגדות" • מודה כי חמאס עומד לקבל סיוע צבאי נרחב מאיראן

מאז פגישת משלחת החמאס בטהראן לתיאום עמדות על רקע המתיחות באזור המפרץ הפרסי, עזה ואזור צפון ישראל נדמה כי הקשר בין תנועת חמאס לאיראן רק מתהדק. במכתב ששלח ראש ממשלת החמאס, איסמעיל הנייה, למנהיג העליון ח’אמנהאי  , הביע הנייה את הערכתו ותודתו לתמיכה הבלתי משתמעת של איראן ב"התנגדות" במהלך סבב הפגישות האחרון בטהרן והודיע כי הקווים האדומים של איראן תואמים את הקווים של תנועת חמאס והכריז על נכונותה של איראן לצייד את ההתנגדות בכל אשר תעשה צרכים למילוי חובתו, כך דווח בסוכנויות הידיעות בפרסית.

המכתב תואם את הדיווחים באתר המרכז הירושלמי אודות התגברות התיאום בין חמאס לבין איראן והנכונות של איראן לסייע צבאית לחמאס.

"פעם נוספת אנו מצהירים על גישתנו הבלתי מעוררת להשתתף במאחז  ההתנגדות בת-קיימא לצד כל כוחות הצדק, הצדק והחופש, והחלוץ של כולם – הרפובליקה האיסלאמית של איראן – עד הניצחון הסופי ואנחנו סומכים על הסיוע והבטחות אלוהיות. "כתב במכתבו הנייה.

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס הודה גם לאייתוללה חמינאי ולאנשי הממשל של הרפובליקה האסלאמית של איראן על קבלת הפנים המצוינת שלהם למשלחת חמאס.

הנייה הוסיף במכתבו: "אנשי המשלחת  עדכנו אותי על החדשות והפגישות שהתקיימו במהלך מסע זה, ובמיוחד על החדשות אודות פגישתם עם הוד מעלתך, והערותיך החד משמעיות על התמיכה והעזרה המיוחדת והרחבה למען ההתנגדות והאחים הפלסטינים, כמו גם הודעה על הנכונות לספק להם את כל הדרוש להם לצורך מילוי חובת ההתנגדות שלהם. הדברים הללו שימחו אותנו באופן משמעותי ופתחו בפנינו אופקים אדירים. דבר זה ישפיע באופן משמעותי על הממדים האסטרטגיים כמו גם על תחום הפעולה נגד האויב הציוני. "

https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/09/02/2088552/hamas-leader-thanks-ayatollah-khamenei-for-supporting-palestine

פורסם ב"ישראל היום".