עבור לתוכן העמוד
Menu

המשטרה החלה לפעול נגד פעילי הווקף

למעלה משבועיים מאז פתחו בלא הסכמת ישראל את מתחם "שער הרחמים" לתפילה החלו מערכות החוק והאכיפה לפעול נגד המעורבים • ביום שישי נערכה תפילה במקום

פרשת "שער הרחמים" מסרבת לגווע והיום (ראשון) המשטרה הרחיקה בכירים וזוטרים בווקף האסלאמי בצווים מהר הבית לתקופות זמן שונות.  מבנה שער הרחמים נותר פתוח למרות הנחיית ראש הממשלה למשטרה מלפני שבוע לסגור את המקום מחדש. והמתפללים ממשיכים להגיע אליו ולהתפלל.

גם ביום שישי האחרון הגיעו מתפללים רבים למקום שהיה סגור מזה כ-16 שנים. ירדן הגיבה לראשונה לפניית ממשלת ישראל שדרשה במסר שהעבירה לירדן בשבוע שעבר להורות לווקף המוסלמי לסגור את שער הרחמים בהר הבית. שר החוץ הירדני איימן צפדי הגיב : "ירדן תשקיע את כל מאמציה לשמור על חופש הכניסה והיציאה להר הבית והשארת כל שערי הר הבית פתוחים כולל שער הרחמים".

כאמור משטרת ישראל החלה לפעול הבוקר נגד המעורבים בפתיחת המתחם בצורה לא חוקית . השיח' עבד אלעזים סלהב, ראש מועצת הווקף האסלאמי החדשה , הורחק לתקופה של 40 יום, נאג'ח בכיראת סגן מנכ"ל הווקף הורחק ל-4 חודשים, נאצר קוס ראש מועדון האסיר הפלסטיני הורחק מהר הבית ל-40 יום וערפאת נג'יב שומר הווקף הורחק ל-40 ימים.

כמו כן, בכיר פת"ח חאתם עבד אלקאדר ,חבר מועצת הווקף האסלאמי החדשה, זומן לחקירה במשטרת ירושלים על רקע אירועי ההשתלטות על שער הרחמים.