עבור לתוכן העמוד
Menu

המטרה של המפגינים בעיראק: הכוחות הנאמנים לאיראן

אנשי המליציות האיראניות ממשיכים להיות מטרה למפגינים • אחד ההרוגים אייקון עיראקי ידוע – "רמבו" והשני בכיר במליצית PMF

ההפגנות ערים בגדאד ובכרבלא ממשיכות באופן רצוף מאז ה-1 באוקטובר ומתפתחות מדי יום למאבק שמסתמן לא רק נגד השחיתות השלטונית, אלא גם כקריאת תיגר נגד המעורבות האיראנית בשלטון ובמדינה. המפגינים מוצאים עצמם מתעמתים בכוחות פרו איראנים היורים והורגים בהם מדי יום והם מנסים לנקום בחברי המליציות השיעיות בעיראק.

חלק מן המפגינים ברחובות צועקים לאיראן לצאת מן הרחובות, תמונות של מנהיגים אירנים מושחתות ואנשים דורכים עליהם ומקללים אותם.

איראן וחזבאללה חוששים מאיבוד השליטה בלבנון

הלינץ' ב"רמבו העיראקי"

אחד מאותם אנשים הוא איוב פאלח חאסן אל-רובאי, יליד 1978, המוכר יותר בשמו "אבו עזראל" (מלאך המוות). כינוי הנוסף והמפורסם יותר הוא "רמבו העיראקי" וזאת משום שהתפרסם כלוחם רב תעוזה בקרבות נגד דאע"ש.

"רמבו העיראקי" התפרסם ברחבי הרשת בשלל תמונות שצולם בהם במהלך המלחמה בדעא"ש בשנת 2014 והמוטו שלו בחיים הוא " Ella Tahi" – לטחון עד אבק את היריב.

השיעי המוסלמי בן ה-40 לפי גרסה אחת היה מרצה לשעבר באוניברסיטה ולוחם טקוואנדו שנהיה לאלוף. לפי מקורות איראנים הוא בעל תואר בפיזיקה. לפי דיווחים שונים הוא אב לחמישה וחי חיים פשוטים. דיווחים אחרים מספרים כי היה נהג מונית או מורה לספורט.

בזמן מלחמת עיראק השנייה לחם אבו עזראל במסגרת כוחותיו של מוצדקא אל סאדר נגד הכוחות של ארה"ב.

אבו עזראל נודע בגופו הגדול והמפחיד וחוש ההומור שלו ודברי הלעג כלפי דאע"ש. הוא נהג להסתובב ברחובות ולחלק תמונות סלפי. הוא יצא למלחמה והוא נושא על גופו גרזנים, חרבות רימוני יד ותת-מקלע.

לאחר ביקורת נוקבת שקיבל לאחר שצולם במעשה מחריד בגופת שבוי דאע"ש ב-2015, התעורר כנגדו גל מחאה גדול שגרם לו למתן את פעולותיו המיוחצנות ולפנות אל הלאום העיראקי יותר.

.

=

ב-26 באוקטובר פורסם כי הגיע אל בגדאד במטרה לעזור בפיזור ההפגנות בעיר. מפגינים שראו אותו החלו להכות אותו נמרצות בשל קשריו עם איראן. דיווחים שונים דיברו על כך שהוא מצא את מותו בעקבות הלינץ'.

בכיר בארגון ה –PMF ואחיו נהרגו

ביום 25 לאוקטובר (שישי) פרסמו ארגוני "אשהיב אל חאלק" כי מנהל המשרד של הארגון באזור בצרה שלקח חלק בפזור ההפגנות בעיר נהרג ביחיד עם אחיו במחוז מאייסאן.

בהצהרה הרשמית נכתב כי התנועה אבלה על מותו של המנהל וואסים אל עליוואי ואחיו עיסאם שנפצעו מתקיפה של חמושים במהלך נסיעתם אל המשרדים של הארגון.

תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות מראות כי השניים נסעו באמבולנס לאחר שוואסים אל עלוויי נפגע ואחיו ניסה להגן עליו מפני ההמון הזועם אולם ללא הצלחה. האמבולנס בו נסעו טולטל על ידי הממונים ולבסוף כנראה בוצע בשניים לינץ'. תמונות של גופותיהם הופצו אף הם ברשתות החברתיות.

מנהיג התנועה ובכירים נוספים השתתפו בהלווייתו ואמרו כי הריגתו של אלעלווי ""העדות הגדולה ביותר לפרויקט הפיתוי … וגודל העלילה המכוונת עלינו."

"הדם הזה ישנה את המשוואה", אמרה האדי אל אמירי, מנהיג ארגון "באדר" שמשרדיו נשרפו בחלק מהמקומות בעירק.