עבור לתוכן העמוד
Menu

היום: ד"ר דורי גולד ב-IAC

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה צפוי להשתתף אחה"צ במסגרת הכנס היהודי הגדול • לפנות בוקר נאם במקום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ

יומה הרביעי של ועידת ה-IAC המועצה הישראלית-האמריקנית, נפתח היום (ראשון) בנאום היסטורי של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בפני הקהל.
היום אחה"צ צפוי ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל משרד החוץ להשתתף בכינוס במסגרת פאנל על יחסי ישראל ויהדות ארה"ב. בפאנל צפויים להשתתף , ח"כ ניצן הורביץ (מר"צ) וקונסול ישראל בניו יורק, דני דיין.

בדבריו אתמול הודה הנשיא טראמפ למארחיו ודיבר על היחסים הטובים וההדוקים עם ישראל: "אחרי שמונה שנים ארוכות בהן הברית שלנו התערערה והוזנחה, אני שמח לדווח כי מערכת היחסים בין ארצות הברית לישראל חזקה יותר מתמיד.", טראמפ הוסיף: "עלינו לגרום לתושבי המדינה שלנו, מהמדינה הזו, לאהוב יותר את ישראל. עלינו לגרום להם לאהוב את ישראל יותר. כי יש אנשים שהם מבני העם היהודי שהם אנשים גדולים – אך הם לא אוהבים את ישראל מספיק".
טראמפ הדגיש כי "ארה"ב תומכת בזכותה המוחלטת של ישראל להגנה עצמית, וקוראת להחזרת השבויים הישראליים והגופות המוחזקות בידי חמאס".
הוא הוקיע את איראן ואת הסכם הגרעין שנחתם במהלך ממשל אובמה ושממנו הוא נסוג, וציין את המהומות האחרונות באיראן בהן להערכתו נהרגו אלפים, על אף שלא ניתן לאשש את המספרים המדויקים.

"אמריקה תמיד תעמוד לצד העם האיראני ולצד המאבק הצודק שלהם לחופש. בשנה שעברה אמר המנהיג העליון שלהם, כפי שהם מכנים אותו, ש'ישראל היא גידול סרטני ממאיר שיש להסירו ולמגר אותו מעל פני האדמה'. אסור לעולם לאפשר למשטר שקורא 'מוות לאמריקה' ו'מוות לישראל' להשיג נשק גרעיני".
טראמפ הדגיש כי ממשלו "מגנה בתוקף את קמפיין ה- BDS נגד ישראל" והוקיע את המחוקקים האמריקנים שמנסים להעביר חקיקה התומכת ב-BDS ושהתבטאו נגד ישראל, כשהוא מצטט את דבריה של המחוקקת המוסלמית אילהאן עומאר.

"הממשל שלי מתנגד בתוקף לרטוריקה הבזויה הזו. כל עוד אני הנשיא שלכם, זה לא יקרה". בנאומו הזכיר את חטיפת שלושת הנערים גיל-עד שער ז"ל, נפתלי פרנקל ז"ל ואיל יפרח ז"ל ופנה לשתי האימהות השכולות שישבו בקהל רחלי פרנקל ובת גלים שער וניחם אותן על האסון הגדול.