עבור לתוכן העמוד
Menu

"החמאס פועל בהנחה כי הכסף יועבר אליו בכל מקרה"

חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, יוני בן מנחם מעריך כי חמאס מנסה למתוח את הגבולות מול ישראל כל הזמן

"לחמאס, אין באמת הישגים במהלך 'צעדת השיבה' שהחלה ב-30 במרץ שנה שעברה. דבר זה עלול להוביל את הלחץ של החמאס ולהגדיל את הסיכוי להתלקחות בין ישראל לבין עזה", כך אומר היום בראיון לרדיו דרום , חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, המזרחן, יוני בן מנחם.

לראיון המלא:

לדבריו של בן מנחם מדובר במצב מסוכן לישראל וכי ההתנהלות הביטחונית שלה מאפשרת לחמאס לבדוק את הגבולות של המותר והאסור מול ישראל. "בחמאס יוצאים מנקודת הנחה שישראל תעביר בכל מקרה את הכסף הקאטרי ועל כך הם בונים", אומר בן מנחם.

עוד מעריך בן מנחם כי החמאס הוכיח כי ברצונו הוא יכול לרסן מעט אתה פעילות של ו מול ישראל. כך לדבריו ראינו כאש ההפגנות נסגרו בפרימטר מסוים, רחוק מן הגדר, כך ראינו בשיגור הבונים ועפיפוני התבערה לעבר ישראל וכן מספר המטענים שנזרקו לעבר חילי צה"ל והפסקת הפעילות של היחידה הלילית של חמאס.

להערכתו של בן מנחם ישראל תתקשה להעביר את הכסף הקטארי בסיטואציה הנוכחית גם בשל מערכת הבחירות בישראל וגם בגלל התנהגות חמאס.

לדברי חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, מסיבת העיתונאים שלחמאס אתמול בו הציג את התחקיר שלו על התקרית בחאן יונס , חמאס לא הציג את אותם מכשירים מודיעיניים עליהם דיבר ולכן יש לקח בחשבון שמדובר בהמשך המלחמה הפסיכולוגית מול ישראל. לדבריו "אני בטוח שהמודיעין הישראלי כבר הצליח להתגבר על התקלה באם בכלל יש כזו וכי חושב לזכור שחשיפת הכוח הייתה בדרך המקרה ולא בגלל פעולה מוכנות של חמאס.