עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס למצרים: קיבלנו החלטה להגיב

ארגון החמאס פרסם הודעה המתייחסת לאירועי אמש • "נמשיך לרדוף את האויב"

הזרוע הצבאית של החמאס פרסמה הודעה על פעילות צה"ל אמש ועל תוצאותיה. אנו מביאים את תרגומה של ההודעה כלשונה: "כוח מיוחד ישראלי חדר ברכב אזרחית לאזור מז' לח'אן יונס שם נתגלה ע"י כוח ביטחוני של חמאס שעצר את המכונית והחל בחקירה. למקום הגיע מפקד הכוח, נור א-דין ברכה, והחל בירי מיידי לעבר הרכב שבמהלכו נהרג נור א-דין ברכה והלוחם מוחמד אלקרא".

לקריאה נוספת:

הערכה בעזה – החמאס יגיב

הרכב ניסה להימלט לאחר שנכשל במשימתו. חיל האוויר הציוני ניסה לתת חיפוי באש לכוח הנמלט וביצע עשרות הפצצות אך כוחותינו המשיכו במרדף עד לגדר הגבול למרות אש החיפוי האווירי הכבד וגרמו לו אבדות כבדות. האויב הודה במותו של קצין בכיר ופציעת חייל אחר מהכוח.

מסוק צבאי נחת ליד הגדר כדי לחלץ בכוח את הכוח. כוחותינו ירו לעבר המסוק מטווח קרוב. מטוסי הקרב הפציצו את הרכב המיוחד שבו נסע הכוח שהסתנן כדי להיפטר מעקבות הפשע הגדול של הכוח ומי שעמד אחריו. במהלך הפעולה נהרגו עוד 4 אנשי הזרוע הצבאית והלוחם ח'אלד מחמד קווידר מ"גדודי צלאח א-דין".

דבר הזרוע הצבאית: א. האויב נושא באחריות לפשע המסוכן. דם החללים לא היה לשווא.

ב. הפכנו הלילה את האויב לבדיחה בעולם ולימדנו אותו לקח-הוא הובס וברח בבושת פנים.

ג. נמשיך ללחוץ על ההדק. לאויב לא יהיה ביטחון על אדמתנו. נמשיך לארוב לו.

ד. ההתנגדות נוכחת ומנהלת בכל הכוח את המערכה עם האויב.

בתוך כך החלו ההלוויות של ההרוגים מההתקלות עם חיילי צה"ל באזור חאן יונס. בכיר חמאס, מושיר אלמצרי, אמר בהלוויה כי "הפעולה הפחדנית של האויב בח'אן יונס יוצרת שלב חדש במאבק עימו".

 

אבו מוג'האד הדובר של הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית "גדודי צלאח א-דין"אמר: "הודענו למתווכים כי ההתנגדות תגיב על הפשע המכוער של הכיבוש. ההתנגדות הוכיחה כי היא מגן העם והכיבוש יתחרט על מעשיו. יש לנו מידע מדוייק מה הייתה מטרת הפעולה אך אנו שומרים אותו לעצמנו".

בתוך כך, הארגונים הפלסטינים ברצועה הודיעו למצרים כי קיבלו החלטה משותפת להגיב על פעולת צה"ל אמש בח'אן יונס.