עבור לתוכן העמוד
Menu

ניצחון ל bds: דל ריי ביטלה הופעתה בישראל

גוברים הקולות והלחצים בתנועת ה -BDS נגד השתתפות אמנים בינ"ל בפסטיבל "מטאור" • הכל על רקע תחרות האירוווזיון בישראל השנה

"תנועת ה-BDS חטפה מכה קשה בשבוע שעבר", אומר אדם שי, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומומחה ללוחמה ב-BDS. "השעיית רג'וב והביקורת שמתחה עליו פיפ"א הביאו את תנועת ה –BDS להסית אתה דיון אל המישור התרבותי, כשעל הכוונת אירועי תרבות בישראל".

שי מספר כי מאז שנטע ברזילי זכתה בתחרות האירוויזיון השנה, נערכים בישראל למתקפה כוללת של תנועת ה-BDS על אמנים על מנת להביא בסופו של דבר לביטול התחרות בישראל בעקבות לחצים כאילו או אחרים. כעת מעריך שי כי אותם גורמים הבינו כי הם כנראה לא יצליחו במטרתם והעבירו את המשקל אל הפסטיבל הבינלאומי הנערך בישראל – פסטיבל "מטאור".

חוקר המרכז הירושלמי מסביר כי מארגני הפסטיבל אינם מקבלים תמיכה ממשלתית ומנסים להימנע מכל קשר או הקשר לנושא הפוליטי של הופעה בישראל וזאת בשל האתגר הגדול של ההפקה עצמה של גודל הפסטיבל ושל חשיבותו והלחץ המופעל על אמנים ולהקות לא להגיע לישראל. שי מספר כי הרכב אחד שביטל הוא הרכב מדרא"פ, בה תנועת ה0-BDS חזק מאוד, ולכן קשה היה להאמין כי אותו הרכב קטן יצליח לעמוד בלחץ מבית.

"את ההתקפות המתוזמרות על אמנים (כמו דל ריי), אנחנו רואים על קיר הפייסבוק שלהם כולנו. אבל מה שאנו לא רואים מאחורי הקלעים זה מכתבי והודעות האיומים לצוות, למפיקים, ולסוכנים" מספר שי ומוסיף: "אני אישית הייתי עד למכתב איומים לפגיעה פיזית אם אמן יגיע להופיע בישראל". אותם אמנים הבוחרים לבטל בסופו של דבר את הופעתם בישראל מבקשים לגזור קופון בסופו של דבר ובוחרים לתרץ את אי הגעתם כהזדהות עם סבל כזה או אחר. "הופעה בישראל הפכה בסופו של דבר להחלטה פוליטית של אמן".

לסיום, אומר שי כי הוא בטוח כי הפסטיבל יצליח וקורא להמונים לגשת אל הקופות ולקנות כרטיסים על מנת לתמוך במפיקים ובליין אפ של הפסטיבל.