עבור לתוכן העמוד
Menu

הר הבית: תחנת המשטרה עלתה באש – הר הבית נסגר

בקבוק תבערה נזרק על תחנת המשטרה • המשטרה פרצה אל ההר וביצעה מעצרים • 3 עצורים • בית המשפט החליט הבוקר לדחות את סגירת מתחם שער הרחמים

מתח בהר הבית: בקבוק תבערה הושלך לעבר תחנת המשטרה במקום והיא עלתה באש. כוחות משטרה פרצו אל הר הבית והחלו במעצרים במקום. ההר נסגר לצרכי חקירה.

פריצת השוטרים להר הבית:

מדוברות משטרת ישראל נמסר כי : "לפני זמן קצר, הגיעו מספר חשודים לעבר נקודת המשטרה  בהר הבית ידוי בקבוק תבערה לעבר הנקודה, שוטרים שזיהו את החשודים עצרו אותם. לנקודת המשטרה נגרם נזק. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד שהגיע לשטח ההר, ערך במקום הערכת מצב, והנחה על פינוי וסגירת שטח הר הבית למטרת המשך ביצוע פעולות וסריקות אחר אמצעים נוספים. כאמור נעצרו 3 חשודים שהועברו לחקירה."

 

החשוד שנעצר בהר הבית
החשוד שנעצר בהר הבית

במקום נוצרו עימותים רבים מול המשטרה, כפי שניתן לראות בסרטון:

 

מאז הפיגוע בתוך רחבת הר הבית ביולי 2017 שבו נרצחו שוטרים על ידי מחבלים מאום אלפחם לא היו התקפות לעבר אנשי משטרה בתוך הרחבה. יוני  בפיגוע אז נרצחו 2 שוטרים על ידי 3 מחבלים, ובעקבות האירוע הוצבו מגנומטרים בהר הבית. תחנת המשטרה בהר הבית היא סמל הריבונות הישראלית במקום.

גופים אסלאמיים קוראים לתושבי מזרח ירושלים להגיע לשערי הר הבית ולצור עליהם-השערים נסגרו בעקבות תקיפת תחנת המשטרה בהר באמצעות בקבוק תבערה.

יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, אמר בתגובה לאירועים בהר הבית: "מגנה את ההסלמה האחרונה של ישראל וההתקפה על מתפללים וקורא לקהילה הבינלאומית להתערב".

ועדות ההתנגדות הפלסטיניות הודיעו : "אנו מברכים על המבצע ההירואי בירושלים וקוראים להסלמה של האינתיפאדה וההתנגדות לחיילי האויב ולגנות את ההתקפה על המתפללים במסגד אלאקצא".

דובר תנועת פת"ח אוסאמה קוואסמה בתגובה לאירועים: "ישראל גיבשה תוכנית לחלוקת הר הבית מבחינת המקום וזמני התפילה כפי שעשתה במערת המכפלה בחברון ולא נסכים לכך-מסגד אלאקצא הוא קו אדום-לא נאפשר לישראל לבצע את תוכניתה".

ישראל אינה יכולה לעבור על אירוע בסדר גודל שכזה בשתיקה והווקאף הוא הנושא באחראיות ותחקור היכן הוכן הבקבוק תבערה ומאיפה נזרק.

פלסטינים: "ירדן הורידה את ישראל מהעץ"

הבוקר, בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המדינה לסגור את המבנה שפרץ הוואקף בשער הרחמים. על פי החלטת בית המשפט צו הסגירה שהמדינה ביקשה להוציא מסיבות ביטחוניות לא ייכנס לתוקף בשבוע הקרוב.

השופטת דורית פיינשטיין הסבירה כי לא נענתה לבקשת הסגירה מכיוון ״שעל פי העיתונות מתנהל משא ומתן בין הצדדים או מי מטעמם״, כאשר הכוונה היא לשיחות בין ישראל וירדן אודות מתווה ליישוב הסכסוך בשער הרחמים. השופטת הוסיפה כי הבהרה בנוגע לשיחות תימסר לה בתוך שבוע.

לקריאה נוספת:

הדברים הנסתרים במתחם שער הרחמים

חבר מועצת הווקף, חאתם עבד אל-קאדר, אמר בתגובה על משבר שער הרחמים בהר הבית כי הם מעוניינים בשיפוץ המבנה, אך ללא סגירתו וללא התערבות ישראל. לדבריו, בווקף העבירו את האחריות על טיפול בנושא לירדן, וזו הצליחה "להוריד את ישראל מהעץ".

הבוקר דווח כי שוטרים הגיעו  לשער הרחמים בהר הבית ועפ"י דיווחי הפלסטינים הם מנעו מהמתפללים להיכנס למתחם.

עדכונים נוספים בהמשך.