עבור לתוכן העמוד
Menu

ההפתעה הגדולה שמכין חמאס לישראל

20 מחבלים נהרגו ביום שישי האחרון לאחר שניסו לפרוץ את גדר הרצועה • תכנית החמאס פורסמה לראשונה במאמר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה השבוע

גורמים בארגון חמאס אומרים בגלוי כי הזרוע הצבאית של הארגון מתכננת "הפתעה גדולה" לישראל בעוטף רצועת עזה.

לדבריהם, יחיא סינוואר ומוחמד דף שהינם ראשי הזרוע הצבאית של הארגון, מתכננים כבר מזה מספר חודשים מתקפת פתע מהירה (דרבה אסתבאקיה-בערבית) על ישובי עוטף עזה שבמהלכה יחדרו כוחות העילית של הזרוע הצבאית (נוח'בה-בערבית) לשטח ישראל באמצעות מנהרות שעדיין לא התגלו על ידי כוחות צה"ל, הם יכבשו כמה ישובים ויחטפו אזרחים וחיילים באמצעות המנהרה לתוך שטח עזה. הפעולה תתבצע גם באמצעות מהלך הטעיה של  חדירה של עשרות פעילי הזרוע הצבאית על הקרקע לשטח ישראל, דרך גדר הגבול, כדי להעסיק ולהסיח את דעתם של חיילי צה"ל.

לקריאה נוספת:

החמאס סימן את תושבי עוטף עזה כמטרה

כל הכתבות: הסדרה או עימות?

מדובר בתכנון נועז שמטרתו לסחוט את ישראל באמצעות לקיחה בשבי של עשרות בני ערובה ולאלץ אותה להסיר מידית את המצור מעל הרצועה.

לדברי הגורמים בחמאס, פעילי "יחידת ההתשה הליילית" מרגילים את חיילי צה"ל לנוכחותם הקבועה על גדר הגבול ובעיתוי המתאים הם יפרצו את גדר המערכת ויחדירו לתוך שטח ישראל עשרות פעילים של הזרוע הצבאית "עז א-דין אלקסאם" במקביל לחדירה מן המנהרות.

ביטוי גלוי לתוכנית המבצעית של חמאס נתן הפרשן הפוליטי העזתי פאיז אבו שמאלה המקורב להנהגת חמאס.

בראיון שהעניק לאחד מערוצי הטלוויזיה ברצועת עזה ב-16 בספטמבר, הוא הזהיר כי אם לא יוסר המצור רצועת עזה תהייה בעימות כולל עם ישראל שיכלול גם שיגור רקטות לעבר תל אביב ונתב"ג.

אולם, לדבריו, גולת הכותרת של העימות הצבאי הזה תהיה כיבוש "ההתנחלויות" בעוטף רצועת עזה ולקיחת "מתנחלים" בשבי.

"תהייה זו הפתעה לישראלים והצבא הישראלי יצטרך להודות שרצועת עזה שינתה את המשוואה, האדמות של ההתנחלויות יושבו לידי הפלסטינים" התרברב אבו שמאלה.

מערכת הביטחון הישראלית מודעת היטב לתוכנית הזו של ארגון החמאס והיא נערכת לכך, זוהי אחת הסיבות שבסוף השבוע שעבר הורה הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט לתגבר בכוחות צבא גדולים את אזור עוטף רצועת עזה.

גם הקבינט הביטחוני דן בכוונות ההתקפה של חמאס ובאפשרות לפנות במידת הצורך כ-30 אלף אזרחים מישובי עוטף עזה כדי להרחיקם מקו האש.

ככל שנמשך המבוי הסתום גוברת הסכנה שהחמאס יבצע את תוכניתו כדי לשבור את המבוי הסתום ולהרוויח קלפי מיקוח חשובים מול ישראל.

גורמים בחמאס מעריכים כי אם תוכניתם  לחטוף אזרחים וחיילים מיישובי עוטף עזה תצליח, ישראל תפתח במבצע צבאי גדול, כפי שעשתה במלחמת לבנון השנייה ב-2006 לאחר שארגון חיזבאללה חטף את החיילים רגב וגולדווסר ז"ל סמוך לגבול עם לבנון, אך בסופו של דבר ישראל תצטרך להיכנע ולהסיר את המצור מעל הרצועה ולשחרר אסירים ביטחוניים בתמורה לשחרור בני הערובה הישראלים ובכל מקרה ניצחונו של ארגון החמאס מובטח.

לכן, חשוב להגביר בתקופה זו את הערנות על גבול הרצועה ואת המעקב המודיעיני כדי לאתר את הכוונות של ארגון חמאס לפני שיספיק לבצע את תוכנותיו כלפי ישובי עוטף רצועת עזה