עבור לתוכן העמוד
Menu

הגול העצמי של החמאס

מאבק פנימי בין חמאס חוץ לחמאס פנים הוביל למסיבת עיתונאים שהיללה את יכולות המוסד

המחלוקות הפנימיות בין הנהגת חמאס בחו"ל לבין ההנהגה ברצועת עזה קיבלו היום ביטוי פומבי במסיבת העיתונאים שכינסה הנהגת חמאס בחו"ל בביירות שבלבנון כדי להודיע על תוצאות ועדת החקירה שהקימה בנסיבות חיסולו של מהנדס המזלט"ים של חמאס מוחמד א-זווארי בתוניסיה לפני כשנה.
בעקבות הבחירות הפנימיות בתנועה לפני כמה חודשים עבר משקל הכובד של ההנהגה לרצועת עזה והזרוע הצבאית של הארגון השתלטה על ההנהגה, בעוד בכירי חמאס התכנסו בבירות למסור את הפרטים הידועים כבר לאמצעי התקשורת, שמרה ההנהגה ברצועת עזה על שתיקה רועמת.

בכיר חמאס, מוחמד נזאל הודה במסיבת העיתונאים כי היייתה מחלוקת פנימית בתוך חמאס אם לפרסם את מסקנות ועדת החקירה שהקימה התנועה בנסיבות חיסולו של מוחמד א-זווארי, המסקנה העיקרית כי המוסד הישראלי הוא שעומד מאחורי החיסול פורסמה באמצעי התקשורת כבר ביום שבו בוצעה ההתנקשות, וגם המסקנות האחרות שהובאו במסיבת העיתונאים פורסמו כבר בעבר.
תוניסיה, המדינה שבה התגורר מוחמד א-זווארי ושבשטחה בוצעה ההתנקשות, שומרת על שתיקה מאז הרצח ועד היום.
בכירים במנגנוני הביטחון של תוניסיה, העריכו מייד לאחר החיסול של א-זווארי כי ארגון מודיעין זר עומד מאחורי ההתנקשות, אך סירבו לנקוב בשמו של המוסד הישראלי עד לעצם היום הזה והם מעדיפים לשמור על עמימות.

לכן, לקראת ציון יום השנה הראשון למותו של מוחמד א-זווארי שחל בחודש הבא, מיהרה הנהגת חמאס בחו"ל לצאת בהאשמה פומבית כי המוסד הישראלי אחראי לחיסול.
מסיבת העיתונאים של חמאס יוצרת מבוכה גדולה לתוניסיה, שבודאי לא אהבה את מסיבת העיתונאים שמציגה אותה כחסרת אונים בפני כוחו של המוסד הישראלי אשר פעל בחופשיות וחיסל את מוחמד א-זווארי מתחת לאפם של שירותי הביטחון התוניסאיים.
מסיבת העיתונאים של חמאס בלבנון היא גול עצמי של התנועה, הדוברים בה ממש האדירו ורוממו את יכולות המוסד הישראלי.
פלסטינים רבים בשטחים שצפו במסיבת העיתונאים אמרו בפליאה כי בכירי חמאס עושים מסע של יחסי ציבור למוסד הישראלי ובהפניית האשמותיהם אליו הם רק מגבירים את כושר ההרתעה של המוסד בעולם הערבי.

האופן המקצועי שבה נאסף המודיעין על מוחמד א-זווארי במשך שנה וחצי, כפי שמסרו דוברי חמאס, והביצוע המקצועי של החיסול מעידים כי ארגון חמאס פרוץ מבחינה מודיעינית.
אם אכן ישראל אחראית לחיסול, הרי שזו הוכחה נוספת לידו הארוכה של המוסד הישראלי, אשר יכול להגיע לכל מי שאחראי לטרור נגד ישראל ברצועת עזה או בכל מקום אחר בעולם הערבי, החל ממחמוד אלמבחוח בדובאי ועד למוחמד א-זווארי בתוניסיה.

החיסול של המהנדס מוחמד א-זווארי בידי המוסד הישראלי, שחמאס נתנה לו היום תהודה אזורית ובינלאומית באמצעות מסיבת העיתונאים שקיימה, צריך להוות לקח לכל מדען או מומחה ערבי שרוצה לסייע לטרור של חמאס כי הוא "בן מוות" וכי המוסד הישראלי יכול להגיע אליו בכל מקום ובכל עת גם אם הוא מחליף את שמו וזהותו, כפי שעשה מוחמד א-זווארי ששם הקוד שלו היה "מוראד", ישראל יודעת להגיע לאמת ולחסל את האיום על אזרחיה וחייליה בצורה ממוקדת ללא פגיעה בחפים מפשע.

הנהגת חמאס צריכה לדעת כי אין לשום מנהיג טרור שלה חסינות, וכל מי שמתכנן ומבצע פעילות טרור נגד ישראל הוא בבחינת "פצצה מתקתקת" שישראל יכולה לנטרלה במהירות.

המאמר פורסם באתר ישראל היום