עבור לתוכן העמוד
Menu

הבהלה לזהב: המשטר באיראן מנסה למנוע הברחות

גלאי חדשים המסוגלים לזהות הברחות של כסף וזהב הוצבו בשדה תעופה באיראן • המטרה - מניעת בריחת ההון מהמדינה

המשטר באיראן, הנאבק בפיחות המהיר בשער הדולר מול המטבע המקומי,  מנסה למנוע הברחות של זהב וכסף (בעיקר דולרים). במסגרת זו  הוצבו בשדה התעופה הבינלאומי "האימאם ח'מיני"  של טהראן גלאי רנטגן עוצמתיים, במטרה לעצור את הברחות הכסף מן המדינה. דובר איראני ציין כי הגלאים הוצבו  "לפקח על העברת המטבעות הזרים והזהב".

מזכיר המחלקה למאבק בהברחת סחורות ומטבע חוץ, עלי אכבר פור-אחמדינג'אד, אמר כי הסורקים החדשים מסוגלים לזהות את הדולר ואת הזהב, גם אם הוא מוחבא בתוך גוף האדם וכבר הצליחו לזהות ולהחרים כסף וזהב שאזרחים ניסו להבריח, גם כאבזמי חגורה מותכים[1].

לקריאה של חומרים נוספים על המהומות באיראן:

https://bit.ly/2KgIWSd

המשטר האיראני הגביר לאחרונה את הפיקוח על העברת זהב ומטבע חוץ למדינה וממנה וזאת בשל מגמה המורגשת באיראן ולפיה אזרחים מזדרזים לממש את נכסיהם בשוק המט״ח ולהעבירו למדינות בחו"ל בשל אי  התגברות אי הוודאות בתוך איראן והחרפת המשבר הכלכלי בעקבות יציאת ארצות הברית מהסכם הגרעין וחרב הסנקציות ששבה ומאיימת על איראן [2].

 https://tinyurl.com/Tasnm-Gold
https://tinyurl.com/Tasnm-Gold

מחירו של מטבע זהב מלא של בהאר אזאדי (המדד של הבנק המרכזי) זינק ב-2 יולי בכ -10% ליותר מ -30 מיליון ריאל (700 דולר בשער החליפין הרשמי). הבנק המרכזי דיווח מוקדם יותר כי הביקוש למטבעות זהב ומטילי זהב גדל פי 2.5 ברבעון הראשון של 2018 לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

[1] https://tinyurl.com/Tasnm-Gold

[2] https://bonbast.com/