עבור לתוכן העמוד
Menu

האמת מאחורי משפחת אבו סאלח

בישראל לא הדגישו את הקשר בין האני אבו סאלח לאחיו המוכר כנכה על כיסא הגלגלים שנהרג בגבול עזה במאי • במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה חשפנו בעבר כי פאדי היה פעיל טרור

המחבל שביצע הלילה (ה') את הפיגוע בגבול רצועת עזה הוא האני אבו סאלח, איש הזרוע הצבאית של חמאס השייך לכוח "תפיסת השטח" של הארגון. כוח זה מוצב על הגבול עם ישראל ומטרתו למנוע שיגורי רקטות בידי גורמים שאינם סרים למרות חמאס וכן למנוע הסתננויות לישראל.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא האני אבו סלאח, איש הזרוע הצבאית של חמאס ()

המחבל, האני אבו סלאח

 המחבל, פעיל חמאס שלבש מדים, עמד מול הכוח בשטח ישראל וירה לעברו. הוא היה חמוש ברובה קלצ'ניקוב ובכמה רימונים, והשתמש לפחות באחד מהם. "בשלב זה, לפי הבנתנו, מדובר בפעולה עצמאית של המחבל על דעת עצמו. גופת המחבל בשטחנו", אמר דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס.

בגלי צה"ל הוצג המחבל כאחיו של פאדי אבו סאלח, נכה שנהרג מאש צה"ל בגדר במאי 2018. אולם כפי שחשף חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, פאדי אבו סאלח היה איש ארגון הג'יהאד האסלאמי שאישר כי היה פעיל של הזרוע הצבאית (14 במאי 2018),  גדודי אל-קודס, וכי הוא נהג להשתתף בעימותים לאורך הגבול. להלן קטע מההודעה הרשמית שפרסם הג'יהאד האסלאמי:[6]

"התנועה [הג'יהאד האסלאמי בפלסטין] מלווה [בדרכם האחרונה] שלושה מלוחמי הג'יהאד שלה שנכללו בחללים הגיבורים ביום הזה, והם: 1. החלל לוחם הג'יהאד הגיבור הפצוע פאדי חסן אבו סלמי (אבו סלאח), תושב ח'אן יונס, בן 30, קטוע רגליים בגין הפצצה ציונית בשנת 2008. הוא נהג להימצא בשורות הראשונות בכל העימותים עם הכיבוש מזרחית לח'אן יונס, ונפל חלל בדרכו של אללה יום בעודו יושב על כיסא הגלגלים שלו בשורות הראשונות".