עבור לתוכן העמוד
Menu

דרשן יום השישי משהד : אם תותקף איראן "ישראל תקבר בתוך חצי יום"

הדרשן אמר את הדברים במסגרת ציון 39 שנים למלחמת איראן-עיראק • עוד הוסיף: "להתנגדות באזור יש רק אמאם אחד והוא מנהיג איראן, האיאתאללה, עלי ח'אמנהאי" • רמטכ"ל צבא איראן באיום מחודש

האיתאללה אחמד עלם אלהדא  Ayatollah Ahmad Alamolhoda דרשן תפילות יום השישי בעיר משהד,  התייחס בדרשת יום שישי לציון 39 שנים לפרוץ מלחמת איראן-עיראק למעמדה האזורי של איראן ולשיפור הרב שחל מאז ביכולתה להגן על עצמה ועל בעלות בריתה באזור.

הוא הזכיר כי בעת שפרצה המלחמה הפכו חלקים גדולים מאיראן לחזית (מתקפות הטילים של צדאם על טהראן וערים נוספות) ו"כל העולם" חבר אז לעיראק כדי להביס את איראן.

על רקע תמיכת טראמפ: מתיחות במצרים לקראת הפגנות יום השישי

איראן אינה מוגבלת לגבולותיה והפכה ללב הפועם של ציר ההתנגדות

לדבריו, איראן של היום אינה מוגבלת עוד לגבולותיה הגאוגרפיים והיא הפכה לליבו הפועם של ציר ההתנגדות (לישראל ולארצות הברית) באזור. עלאמהודא איים, כי אם תתוקף איראן, במשתמע גם על ידי ארצות הברית "ישראל תקבר תוך חצי יום". דרשן יום השישי מנה את כל בעלות בריתה של איראן באזור : "אלחשד אשעבי" בעיראק, החות'ים – אנצראללה בתימן, הג'האד האסלאמי והחמא"ס בפלסטין, חזבאללה בלבנון וקבע כי "כל אלה הם איראן…בצפון ובדרום כאחד…האם דרום לבנון וחזבאללה הם לא איראן בכל מקום בו יש מוסלמי ערני ויש בו מאבק שם נמצאת איראן והאמאם שלו הוא מנהיגה, ח'אמנהאי".  . הוא הזכיר את דבריו של מזכ"ל חזבאללה, נצראללה – "הסיד של ההתנגדות"-  שאמר, כי "להתנגדות באזור יש רק אמאם אחד והוא מנהיג איראן, האיאתאללה, עלי ח'אמנהאי".

עלם אלהודא דחה את ההאשמות לפיהן איראן עומדת מאחורי תקיפת מתקני הנפט בסעודיה (14 ספטמבר) ואמר כי מדובר בהאשמות שווא, שנועדו ל"שטות בעולם" כדי להצדיק תקיפה על איראן, אך  היו אלה החות'ים (אנצארללה) בתימן שהנחיתו מהלומה זו על סעודיה[1].

רמטכ"ל צבא איראן: התקפה נגד איראן סופה תבוסה ולקיחת שבויים

רמטכ"ל צבא איראן באקרי
רמטכ"ל צבא איראן באקרי

בתוך כך הזהיר רמטכ"ל צבא איראן, מחמד באקרי, בנאום במג'לס (פרלמנט) התקפה נגד איראן תסתיים התבוסה ובלקיחת שבויים. הוא תאר את איחוד האמירויות ואת סעודיה כ"מדינות מוסלמיות שאבדו את דרכן" וקרא להן לעמוד לצידה של איראן ולשמור על היציבות האזורית. הוא אמר בהקשר זה,  כי התעשיות הצבאיות של איראן עומדות לרשות העולם המוסלמי[2].

חסין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, הגדיר את ההצהרה המשותפת לגרמניה, צרפת ובריטניה שקבעה, כי איראן עמדה מאחורי תקיפת מתקני הנפט בסעודיה כשקר". לדבריו, "שלוש המדינות וארה"ב תמיד עמדו בחזית המדינות המתנגדות לאיראן…ומנהיג איראן קבע כבר, כי האירופאים אינם שונים מהאמריקאים…ועתה (עם פרסום הצהרה זו) הוכחה אמת זו." שה"ח של בריטניה, צרפת ובריטניה ציינו, כי "ברור לנו שאיראן נושאת באחריות לתקיפות אלה (נגד מתקני הנפט בשטח סעודיה), אין כל הסבר אמין אחר. אנו תומכים בחקירת האירוע כדי לגלות פרטים חדשים".

בעוד נשיא איראן, רוחאני, ושר החוץ שלה מחמד ג'ואד ט'ריף, ממשיכים במתקפת החיוכים בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק, ממשיכה הנהגתה לאיים בתגובה קשה נגד ישראל ומדינות באזור אם תתוקף איראן. איראן שואבת עידוד רב ממה שנתפס בעיניה אוזלת היד האמריקנית בכל הקשור באזור והימנעותה הנמשכת מתגובה צבאית נגדה ומחולשת המחנה הערבי הסוני לאחר התקיפה האסטרטגית של מתקני הנפט בסעודיה ותקיפות קודמות מיוחסות לאיראן ולבעלות בריתה באזור. יתכן, כי ההתקפה הגדולה הבאה תהיה באזור באב אלמנדב או בים האדום.

בד בבד, ממשיכה איראן, נוכח ההתפתחויות האחרונות להקרין עוצמה באזור (תמרון ימי במימי המפרץ הפרסי) נוכח העדר כל קווים אדומים המוצבים מולה נוכח הרפתקנותה הצבאית גם אם היא נוקטת עמימות סביבה. לצד הקרנת העוצמה הצבאית והמדינית מוסיפה איראן לעמוד במתקפת הסנקציות האמריקנית ובמה שהיא מגדירה "הטרור הכלכלי" שמפעילה ארצות הברית נגדה. נוכח העדר התגובה הצבאית מצד ארצות ומדינות המפרץ נראה, כי איראן עצמה, או בחסות בעלות בריתה,  תמשיך בהתקפות שונות באזור לצד איתותים מעת לעת כי היא מוכנה, על פי תנאיה, לשוב לשולחן המו"מ.

 

 

[1] https://tinyurl.com/TasnimHoda2109

[2] https://tinyurl.com/yxdnee5x