עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: תקיפה בגבול עיראק -סוריה

דיווח ברשתות החברתיות על תקיפה על מתקני חיזבאללה בעיר אל בוקמאל בסוריה. במקום נמצאים מתקנים של ארגון PMF. לפני כשבוע דווח כי  כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו יעדים השייכים למיליציות האיראניות. בעיר אל בוקמאל, נפתח בימים הללו מעבר גבול חדש לאחר שכוחות אסד בסיוע הכוחות האיראנים וכוחותהפרוקסי הצליחו להשתלט על האזור. מעבר הגבול אמור להיות […]

דיווח ברשתות החברתיות על תקיפה על מתקני חיזבאללה בעיר אל בוקמאל בסוריה. במקום נמצאים מתקנים של ארגון PMF.

לפני כשבוע דווח כי  כי כלי טיס בלתי מזוהים תקפו יעדים השייכים למיליציות האיראניות.

בעיר אל בוקמאל, נפתח בימים הללו מעבר גבול חדש לאחר שכוחות אסד בסיוע הכוחות האיראנים וכוחותהפרוקסי הצליחו להשתלט על האזור. מעבר הגבול אמור להיות חלק מן המסדרון היבשתי שאיראן מנסה להקים מטהראן ואל הים התיכון.

המטרה נותרה בעינה – פרויקט הטילים המדויקים של לבנון

לאחרונה דווח כי קאסם סולימאני נכנס משטח עיראק אל האזור הסורי, מלווה בחמושים ושומרי ראש, ולדברי גורם ביטחוני מטרת הפגישה הייתה להעלות את מורל כוחות המיליציות האיראניות לקראת מתקפה אפשרית של ארה”ב. בנוסף, הכוחות בשטח הונחו להיערך למלחמה אפשרית עם ארה”ב. דיווח נוסף מדבר על ביקור פתע באזור דיר א-זור, בו שוחח סולימנאי עם מפקדי המליציות האיראניות במקום על ההתרחשויות באזור.

חוקר המרכז, יוני בן מנחם הסביר על חשיבות המקום במאמרו מה-14 לאוגוסט וכתב כי  גובר המאמץ לפתוח בקרוב את המעבר החדש בין עיראק לסוריה באזור אלבוכמאל שיאפשר לאיראן לשנע ביעילות אמצעי לחימה מתקדמים לסוריה וחזבאללה בלבנון.

למעבר הגבול הזה יש חשיבות אסטרטגית עבור איראן והוא מהווה אזור חיוני בציר האספקה היבשתי שאליו חותרת איראן כדי לבסס את נוכחותה בסוריה, המעבר החדש יאפשר תנועה גדולה יותר של כלי רכב ושמירה על חשאיות לגבי העברת שיירות מכיוון שהמעבר מרוחק מבתי מגורים.

אלבוכמאל בגבול עיראק סוריה נקודה חשובה לאיראן לצורך יצירת הגשר היבשתי
אלבוכמאל בגבול עיראק סוריה נקודה חשובה לאיראן לצורך יצירת הגשר היבשתי

המליציות השיעיות אמורות לאבטח את הציר מאלקאא'ם שבעיראק לעבר אלבוכמאל, זה יהיה הגשר היבשתי החדש מאיראן לסוריה ומשם ללבנון.

על פי דיווחים סורים, ישראל כבר פעלה בצד הסורי של האזור הזה והפציצה ב-17 ביוני 2018 עמדות של המליציות העיראקיות ושל הצבא הסורי באזור שבין אבולכמאל וטנאף, הפצצה שבה על פי הדיווחים נהרגו 40 אנשי המליציות.

Alon Ben-David

@alonbd

מפקדת המיליציות האיראניות בגבול עיראק סוריה (אבולכאמאל) שהותקפה ב18.6.18 בידי ישראל (עפי דיווחים סורים). בתמונה נראית המפקדה שהושמדה כליל. הערכה היא שאיראן יסדה ציר הברחות יבשתי באזור הזה
צילום imageSat ISI

צפייה בתמונה בטוויטר
20 אנשים מדברים על זה

ישראל מעולם לא אישרה כי הייתה מעורבת בהתקפה הזו, ארה"ב הכחישה כי הייתה מעורבת בתקיפה.

לכן, נראה כי מעבר הגבול החדש הזה עשוי בהחלט להיות יעד חשוב לתקיפה של ישראל שכן איראן מייחסת לו חשיבות אסטרטגית רבה, לפנינו עוד מערכה ארוכה.

פרטים נוספים בהמשך..