עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: כך איראן ניסתה להחביא את המחסן הגרעיני

היום (שני) צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים של ראשי הארגון בו ימסרו דיווחים על תכנית הגרעין האיראנית ועל המחסן החשוד בפאתי טהראן

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית, קורנל פרוטה, אישר היום (שני)  כי איראן מתקינה צנטריפוגות מתקדמות, בהתאם להכרזת רוחאני כחלק הורדת המחויבות להסכם הגרעין.

בחלק מהודעת סבא"א נאמר כי הצנטריפוגות הותקנו או בתהליך של התקנה ופרטו את הסוג שלהם אחת מסוג IR-4, אחת מסוג IR-5, ושתיים מסוג IR-6.

מלחמת המל"טים והרחפנים

הדיווח נמסר ברגעים אלה על ידי ראש הארגון החדש, פרוטה,. כמו כן הוא צפוי להתייחס לממצאים השונים מהמחסן עליו דיבר ראש ממשלת ישראל , בנימין נתניהו מעל בימת האו"ם, שדווח אתמול כי ישנם ממצאים של אורניום במקום.

בתוך כך מפרסם ערוץ הטלוויזיה הבינלאומי i24news תמונות לווין חדשות המוכיחות את המאמץ האיראני לטשטש עקבות של הפעילות הגרעינית שלה במחסן שחשף ראש הממשלה נתניהו במהלך נאום בעצרת האו"ם.
התמונות מראות כי האירנים ניסו לכסות במלט ולהסתיר את המבנה בעזרת לבנים.

לכתבה של מטיאס ענבר בערוץ i24news: https://www.i24news.tv/en/news/international/middle-east/1568030026-i24news-exclusive-new-images-show-iranian-efforts-to-cover-up-nuclear-facility

במקביל דווח בישראל כי ראש הממשלה נתניהו צפוי בזמן הקרוב לחשוף פרטים חדשים על תוכנית הגרעין האיראנית. מדובר במידע חדש על אתרי גרעין מוכרים וכן על אתרים נוספים שטרם נחשפו. פקיד ישראלי בכיר ציין שהפרטים החדשים מתבססים על מידע מודיעיני שהשיג המוסד, בין היתר במהלך תפיסת ארכיון הגרעין.