עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: ישראל וחמאס קרבות להבנות

הפלגים יתחיבו להפסיק את פעילותם עוד הלילה כולל שיגור בלונים • הנייה: קיבלנו את לוחות הזמנים

עיתון "אל-קודס" מדווח היום (רביעי) כי הפלגים בעזה, ובפרט החמאס והג'יהאד האיסלאמי, הורו לפעיליהם להפסיק את כלל "האמצעים האלימים" על הגבול עם ישראל החל מהיום. בין הפעולות שיופסקו יחידות ההטרדה הליליות ובלוני התבערה והנפץ. לפי הדיווח ההחלטה התקבלה בעקבות ההבנות בין ישראל לעזה.

בכיר החמאס איסמעיל הנייה אמר לפי דיווח בעיתון הירדני "אל ראי" כי  הדרישות בנוגע לשחרור אסירים הן ראשונות במעלה, והוסיף כי סוגיה נוספת היא ירושלים ומתחם אל-אקצא. "לא ניתן לשתוק על כך וזה עלול לפוצץ את האזור", אמר הנייה. עוד הוסיף  הנייה : "ייתכן שנגיע לישורת האחרונה אם ישראל תתחייב למה שאמרה. הלילה קיבלנו מהמשלחת המצרית לוח זמנים. סוגיית האסירים אינה על השולחן כרגע, אבל אין מניעה לפתוח במשא ומתן לעסקת חילופי שבויים".

קופרווסר: "המחיר של ההסדרה הוא כפול"

גורם בחמ"ל המשותף של הפלגים בעזה אמר לאתר הפלסטיני  דוניא אל-ווטן: "הרקטות של ההתנגדות הן הערובה לכך שישראל מקיימת את ההבנות עם עזה. הובהר למתווך המצרי כי אם ישראל תתמהמה בביצוע הבטחותיה, משמעות הדבר היא פנייה לעימות צבאי כולל ולהתנגדות שישראל לא הכירה"

אתמול הודיעו בחמאס כי התקבלו לוחות הזמנים מהמשלחת המצרית לגבי ישום הבנות הרגיעה עם ישראל. חלק מההבנות יתבצע לפני הבחירות והחלק השני המצריך זמן רב יתבצע אחרי הבחירות. הנושא יובא להכרעת הפלגים.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב: "ממשיכים במאמצי התיווך יחד עם מצרים במטרה  למנוע הסלמה בעזה, להקל על סבלם של האנשים, לסיים את ההסגר ולתמוך בפיוס פנים פלסטיני.

בתוך כך מסר דובר הג'יהאד האיסלאמי, מוסעב ברים, התייחס לניסיון פיגוע הדקירה בשומרון: "מורדי הגדה וגיבורי ירושלים לא ייתנו לישראל להישאר יציבה ולעולם לא ייתנו לטרור נגד הפלסטינים להימשך ללא מחיר"