עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: חוקרים בעיראק משוכנעים – דמיון בתקיפה בצפון המדינה לבין התקיפות בסוריה

העיתון הכוויתי "אל - ג'דידה" מדווח כי החוקרים בחנו את המקום עליו דווח כי הופצץ בידי כלי טיס • אנשי משמה"מ הגיעו אף הם למקום והם משוכנעים כי ישראל ביצעה זאת

העיתון הכוויתי "אל ג'דידה" טוען כי לפי מקורות בעיראק, התקיפה שבוצעה ביום שישי האחרון בעומק השטח בוצעה על ידי ישראל וכי ממצאים בשטח מוכיחים זאת.

כזכור ביום חמישי האחרון, בוצעה תקיפה יחסית גדולה בעוצמתה נגד מטרות המזוהות עם איראן וארגון החיזבאללה בעומק איראן במסגרת המאמצים האיראנים, להקים ולחמש מליציות שיעיות, כחלק מכוח תגובה נגד ישראל במקרה הצורך.

בסוכנות הידיעות AP דווח בשישי כי מל"ט ביצע את התקיפה. לדברי מקורות במשמרות המהפכה האיראנים, שאמרו לעיתון הכוויתי כי מטרת התקיפה הייתה מחסנים של טילים לטווח קצר ובינוני ומבני מפקדות וכי ככל הנראה התקיפה בוצעה על ידי מטוס שהמריא מבסיס חיל האוויר האמריקאי , אל טנף, הממוקם בגבול ירדן-סוריה-עיראק.

מיקום התקיפה Amirli, עירק
מיקום התקיפה Amirli, עירק

העיתון מפרסם כי חוקרים עיראקים שהגיעו למקום אמרו כי ישנו דמיון רב בטילים שהשתמשו בהם בתקיפה לבין התקיפות שישראל מבצעת בסוריה.

בעיתון נכתב עוד כי במהלך ביקורו של מזכיר המדינה, פומפאו, בחודש מאי האחרון , הזהיר מזכיר המדינה את עיראק כי ישראל תתקוף מטרות איראניות במדינה "בכל זמן נתון".

מקורות בעיראק שדיברו עם "אל – ג'דידה" , הודו כי עיראק לא תאשים בפומבי את ישראל בביצוע המתקפה, בגלל שהדבר יציב את הממשלה העיראקית בבעיה ועלול להוביל לדרישה לתגובה צבאית. בכירים בישראל, עיראק ואיראן סרבו להגיב לדברים.

שר ההגנה העיראקי אמר אתמול כי חיל האוויר העיראקי מסוגל להגן על המדינה מאיום חיצוני.

 

https://sputniknews.com/amp/middleeast/201907231076334767-missiles-used-in-iraq-attack-match-those-used-by-israel-in-syria-strikes-kuwaiti-media-claims/?__twitter_impression=true

https://www.almasdarnews.com/article/missiles-used-in-iraq-attack-match-those-used-by-israel-on-syria-media/