עבור לתוכן העמוד
Menu

דווח מהרש"פ: מאסר עולם לאזרח אמריקאי

עיסאם עקאל נעצר לפני מספר חודשים בהאשמה כי מכר קרקעות ובתים יהודים • למרות לחץ של ישראל וארה"ב , עבאס החליט כי הוא לא משחרר את האזרח

גורמים ברמאללה מוסרים היום (שני) כי בית דין פלסטיני ברמאללה גזר על תושב מזרח ירושלים, עיצאם עקל, עונש מאסר עולם עם עבודות פרך לאחר שהרשיעו במכירת בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.

עיצאם עקל הוא בעל אזרחות אמריקנית ונעצר לפני 3 חודשים על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים. שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וישראל ניסו ללחוץ על הרש"פ לשחררו , אולם הרש"פ טענה כי זו התערבות בעניינה הפרטיים.

גורמים בכירים ברש"פ מסרו כי הופעלו לחצים גדולים על הרש"פ וגם איומים על מנת להביא לשחרורו של האזרח, אך מחמוד עבאס התעקש שלא לשחררו ולהענישו בעונש כבד למען "יראו ויראו".

בהודעת בית המשפט הפלסטיני ברמאללה נאמר כי הנאשם עיסאם עקל הורשע ב"ניסיון לקטוע חלק מהאדמות הפלסטיניות ולספחן למדינה זרה". ברש"פ מרוצים מהפעילות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שעפ"י הוראת מחמוד עבאס, פועלים באחרונה במרץ לסכל עסקות מכירת נדל"ן ליהודים במזרח ירושלים ובגדה.

גורמים פלסטינים מסרו כי  עקל  מכר בית ליהודים ( מעטרת כוהנים) בעקבת דרוויש, בעיר העתיקה בירושלים שבו התגוררו 2 משפחות בסכום של חצי מיליון דולר. הרש"פ עיקלה חשבונות בנק בבנקים פלסטינים של  עקל ושל משפחה נוספת החשודה שסייעה לו.

ב-28 בנובמבר,דיווחנו כי דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, דרש מהרש"פ את שחרורו המיידי של הפלסטיני עיסאם עקל המוחזק בכלא ברמאללה בגלל שכביכול מכר בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים. לעיסאם עקל אזרחות אמריקנית.

‎הרש"פ טענה כי מדובר בעניין פלילי וכי הוא לא נחטף אלא התייצב מרצונו לחקירה ברמאללה. בחקירה, כך לפי אותם גורמים, טען כי רכש בית ליד שער הפרחים לשימוש אישי ולא כדי למכור אותו ליהודים המשתייכים לעמותות הרוכשות בתים. במסגרת אותו קמפיין שמנהלת הרש"פ נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים בירושלים, הזהיר אתמול השיח' עכרמה צברי, הדרשן של מסגד אלאקצא, מפני מודעות של חברות ישראליות ברשתות החברתיות שמציעות הלוואות כספיות מפתות של מאות אלפי שקלים תמורת משכון בתים או קרקעות. מדובר בצעד חשוד שמטרתו להעביר נדל"ן למתנחלים בדרכי רמי, כך לדבריו.

במקביל פתחה הממשלה הפלסטינית ומוסדות הדת במזרח ירושלים בקמפיין בינלאומי הקורא להקים ועדת חקירה בינלאומית שתבדוק את החפירות שעושה ישראל תחת חומות העיר העתיקה בירושלים ותחת מסגד אלאקצא. משה"ח הפלסטיני גינה את החפירות באזור סילואן שלטענתו גרמו להתמוטטות בתים ולפינוי תושבים מן הכפר.