עבור לתוכן העמוד
Menu

דיווח: בכיר במשמרות המהפכה נעצר בדובאי עם מיליוני דולרים

אחד מהמפקדים הבכירים של משמרות המהפכה נעצר בדובאי, ובאמתחתו נמצאו 100 מיליון דולר ומטילי זהב רבים • השערה: יצא לחלק כסף לתומכי איראן
דסק איראן של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה חושף כי בשבוע שעבר התפרסמו ברחבי הרשתות החברתיות של איראן ידיעות על כך שאחד מהמפקדים הבכירים של משמרות המהפכה, עבדולהה עבדוללהי, נעצר בימים האחרונים בדובאי, ובאמתחתו נמצאו 100 מיליון דולר ומטילי זהב רבים.
דובר משהב"ט האיראני התייחס לידיעה וטען כי עבדוללהי נמצא באיראן ואף השתתף אתמול בטקס יום הסטודנט באחת מן האוניברסיטאות במדינה. דובר משמרות המהפכה אמר כי "האויבים רוצים להשחיר את פני כוחות הביטחון של איראן".
תחנת הרדיו בשפה הפרסית של אמריקה מפראג, הנחשבת לבעלת דיווחים אמינים, דיווחה כי חיפושים בתצלומים של הטקס הנ"ל לא הצליחו לאמת את הדברים של דובר משהב"ט. באתר נוסף בשפה הפרסית דווח כי בכיר נוסף במשמרות המהפכה, אפשארי, סגנו של חוסיין טאיב, אחד מהמפקדים הבכירים של משמרות המהפכה, נעצר אף הוא.
ברחבי הרשת הועלו השערות שונות על אודות הדיווח. מצד אחד, יש הטוענים כי עבדוללהי ברח מאיראן. אחרים טענו כי הוא יצא את איראן על מנת לחלק כסף בין תומכי איראן באזור.
חשוב לציין כי עבדוללהי היה במשך שנים ארוכות מפקד המטה החשוב על שם חאתאם אל-אנבייא של משמרות המהפכה, והוא הוחלף רק לפני כחודשיים, אך מאז הוא הועבר לתפקיד רם אחר.
הדברים באים על רקע הדיווחים הבוקר על פיגוע בעיר צ'אהבהאר, במחוז סיסתאן ובלוצ'סתאן, שבו נהרגו ככל הנראה מפקד כוחות הביטחון הפנים ועובר אורח. מפקד זרוע היבשה של משמרות המהפכה הגיע מטהראן לעיר הנמל בדרום מזרח איראן, כדי לעקוב מקרוב אחרי האירועים.
פורסם לראשונה ב"ישראל היום" ביום חמישי.