עבור לתוכן העמוד
Menu

דובר משה"ח האיראני: "אין כוונה למו"מ מול ארה"ב"

במסיבת עיתונאים ראשונה לאחר מינויו לתפקיד הדגיש עבאס מוסוי כי הדרך הדיפלומטית לפתרון המשבר לא נסגרה • זריף הזכיר כי בעבר פורסמה "פתווה" נגד פיתוח נשק גרעיני • את ה"פתווה" עצמה לא ניתן למצוא

"לעת עתה, אין בכוונתנו לקיים שיחות עם ארה"ב" ,כך אמר היום (שלישי) דובר משרד החוץ האיראני החדש עבאס מוסוי. (1)

"הבסיס לדברים שאנו אומרים הוא כיבוד הסכמים בינלאומיים כדבר מרכזי. אנו לא רואים את האפשרות לשיחות כעת", הוסיף הדובר.

בהופעת הבכורה שלו כדובר המשרד הדגיש מוסוי כי איראן המתינה להתפתחויות חדשות ולתנאים אחרים והדגיש כי איראן לא סגרה את הדרך לפתרון דיפלומטי.

הדברים באים לאחר דיווחים שונים כי ארה"ב ואיראן פתחו ערוצי הדברות שונים דרך איראן שוויץ ועומאן, דבר שהוכחש על ידי בכירים איראנים גם בעת ביקורים רבים שהתקיימו בימים האחרונים במדינות הללו.

עבאס נגד טראמפ

בשישי, צייץ שר החוץ זריף כי "כבר לפני זמן רב הצהיר המנהיג העליון חמינאי, כי איראן אינה מעוניינת לפתח נשק גרעיני ופרסם "פתווה" בנושא. רק פעולות מצדו של הנשיא טראמפ יראו את כוונותיו".  במאי 2018 לאחר חשיפת ארכיון הגרעין של איראן בידי ישראל אמר ד"ר דורי גולד נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבורו דמינה שחקר את נשוא ה"פתווה" : "ישנם הרבה דוברים במערב שאמרו אז כי לאיראן עומד להיגמר הגז והנפט וכי המדינה חייבת אנרגיה גרעינית. אותם גורמים נתלו בין השאר בפתווה של חמיאני כי חל איסור על פיתוח נשק גרעיני באירן", ממשיך ומספר גולד :" אני ישבתי עם מומחים צרפתיים דוברי פרסית פעם וביקשתי שימצאו את הפתווה המפורסמת, הם לא מצאו. גם עיתון נוויזויק פרסם בעבר כתבה דומה בנושא בהסתמך על הפתווה שלא הייתה ולא נבראה". ד"ר קובע נחרצות "יש פתווה אין פתווה – עכשיו יש הוכחות !".

 

כזכור בשבוע שעבר דחה מכול מקום המנהיג העליון, רוחאני , את האפשרות להדברות מול ארה"ב.

  1. https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/05/28/2020819/iran-sees-no-prospect-for-talks-with-us-for-now-spokesman