עבור לתוכן העמוד
Menu

גנרל בכיר במשה"מ מזהיר מהשלכות של מלחמה

הגנרל חתאם אל-אנביה, מפקד בכיר במשה"מ הזהיר כי מלחמה עלולה להגיע לטווח של 8 מיליון קמ"ר ברחבי המזרח התיכון • "אף אחד לא יוכל לעצור אותה", הזהיר • דובר משרד החוץ: על אירופה להגביר מאמציה כלפי איראן

גנרל בכיר במשמרות המהפכה אמר היום (שני) במפקדת החלל של משמה"מ כי גורלה של כל מלחמה נקבע על ידי מרחב שדה הקרב ועל ידי משך הזמן בו היא מתרחשת".

הגנרל חתאם אל-אנביה הוסיף: "ההיסטוריה של המלחמות במערב אסיה מלמדת אותנו בארבעת העשורים האחרונים , כי ההפסדים האנושיים והחומריים של אותם צבאות שיזמו את המלחמה כמו סאדם חוסיין, ארה"ב, ערב הסעודית נבעו מטעות בחישוב וטעות בקבלת ההחלטות".

אל-אבינה הזהיר כי הסכסוך עלול להתפשט למרחב של 8 מיליון קמ"ר ברחבי המזרח התיכון וכי "לא קיים שום כוח בעולם שיוכל להביא לסיום של אותה מלחמה". הגנרל המשיל ואמר כי "היכולת לניהול מלחמה לטווח הארוך באזורים גיאוגרפיים נרחבים, לא עוצמתה או כוחה ההרסני, תקבע את התוצאה הסופית של מלחמה".

דובר משה"ח האיראני: על האירופאים להתאמץ יותר

בתוך כך אמר היום דובר משרד החוץ, עבאס מוסאווי, כי אם האיוד האירופי לא יכול בצעדים משמעותיים למחויבות שלו לפצות את איראן במסגרת הסכם ה-JCPOA , איראן תחל את השלב השלישי של הפחתת המחויבות שלה אליו.

לדברי הדובר במהלך הדיונים בוינה עלה כי שני הצדדים , האירופאים אינם מרוצים מהצעדים אותה נוקטת איראן ואילו איראן ביקרה את חוסר המעש של האירופאים, כמו את הפרישה של ארה"ב מההסכם. כמו כן הדגיש כי מעצר של אזרחים איראנים בארה"ב מהווה מכשול.

בסיכום דבריו אמר דובר משרד החוץ כי הצדדים סיכמו להמשיך את השיחות הדו צדדיות במטרה לשמור את הסכם הגרעין בחיים.

איראן מאיימת: נפעיל את הכור באראק

אתמול פורסם כי ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי עכבאר סאלחי, אמר למחוקקים ביום ראשון כי איראן מתכוונת להפעיל מחדש את הכור למים כבדים באראק, כך לפי סוכנות הידיעות "איסנ"א".

בסוכנות ציטטו מספר חברי פרלמנט שהשתתפו בפגישה.

דובר הארגון, בהארוז כאמאלנדאווי אמר בשבוע שעבר כי איראן שוקלת "לעצב מחדש" את הכור באראק. לפי הסכם ה –JCPOA הייתה אמורה איראן להוציא את ליבת הכור ולצקת בטון לתוכו על מנת שלא יוכל לחזור לשימוש.

סרטון שמסביר על כור המים הכבדים (נוצר לפני הסכם ה-JCPOA)

אולם, לאורך הזמן לא היה ברור האם איראן בצעה את הדברים כנדרש בהתאם להסכם הגרעין ומה האפשרות להחזיר את הכור לשימוש בתנאים אחרים.

בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות הפרסית אירנ"א, אמר כאמאלנדאווי כי ההסכם חדש נחתם ל"עיצוב מחדש" של הכור וכי לאחר מכן ניתן יהיה להגדיל את מטען הנויטרונים של הכור וזאת מכיוון שהכור הוא למטרות מחקר.

עוד הוסיף דובר הארגון כי למרות שהכור היה למטרות הפקת ניטרונים, הסוכנות לאנרגיה אטומית טענה כי רמו הפלוטוניום בכור היו גבוהות ולכן איראן הסכימה לשינוי אופי העבודה בכור. לדבריו המטרה היא הגברה של מטען הנוטריונים לייצור של 4 ק"ג פלוטוניום.

דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן בהארוז כאמאלנדאווי
דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן בהארוז כאמאלנדאווי

נשיא איראן , רוחאני הכריז בעבר כי לאור נסיגת ארה"ב מהסכם הגרעין החל מה-7 ביולי איראן תחל להעשיר אורניום ברמה של 3.5 אחוז.

 

https://en.irna.ir/news/83415849/Iran-to-reduce-commitments-more-if-EU-not-to-take-practical-action

https://www.tasnimnews.com/en/news/2019/07/29/2064406/iranian-general-scope-of-battlefields-to-decide-fate-of-war-in-middle-east