עבור לתוכן העמוד
Menu

גם הצעות לשיקום כלכלי לא יעצרו את החמאס ממטרתו

לדבריו של תא"ל במיל יוסי קופרווסר יש להפעיל לחץ כלכלי וצבאי מתואם עם מצרים על מנת שהחמאס ינטוש ולו זמנית את הדרך בה בחר • מותח ביקורת על התנהלות צה"ל אל מול העפיםונים והבלונים

בראיון ביום שישי האחרון, לפני הריגתו של חייל צה"ל, אביב לוי ז"ל, התייחס תא"ל במיל יוסי קופרווסר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים למאמרם של שליחי הנשיא טראמפ למזרח התיכון בתקשורת בארה"ב בו הם קראו לחמאס לנטוש את הטרור על מנת שהעולם יוכל להשקיע בעזה. לדבריו של קופרווסר נדמה כי גם מספר אנשים בישראל וגם בארה"ב לא מבינים מה עומד מאחורי האידאולוגיה של החמאס. "רק אתמול אמרו מנהיגי החמאס כי הם ישספו את גורנם של נתניהו וליברמן, כי בשנת 2022 ישראל תחדל להתקיים וכי הם יקימו את הח'ליפות במקומה – זו האידאולוגיה של החמאס והיא אינה עומדת, באופן כללי להשתנות וחשוב להבין את זה", אומר תא"ל במיל. קופרווסר.

לראיון המלא ב"גלי ישראל":

"צריך להביא את החמאס למצוקה אמתית, בתאום עם מצרים ומדינות ערב נוספות , על מנת שיינטשו ולו זמנית את דרך פעולת הטרור או מרכיבים שונים שלה", אומר קופרווסר וממשיך להסביר כי החמאס צריך להגיע לנקודה אמתית שבה הוא ירגיש שהוא יפסיד משהו באם ימשיך ללכת לעבר הסלמה שלא ישראל, מצרים והאזור רוצה בה, "הלחץ צריך להיות כלכלי וצבאי".

קופרווסר ממשיך למתוח ביקורת אודות ההתנהלות של המערכת המדינית והצבאית בתגובה לטרור העפיפון ולמשוואה החדשה שהחמאס מנסה לייצר. "אני מתקשה להבין את ההתנהלות של הצבא", רח"ט המחקר של אמ"ן לשעבר וממשיך "מדובר באנשים המשגרים אמצעי תבערה נגד ישראל במטרה להבעיר את שדותיה ולפגוע בנו – זה טרור לכל דבר", קופרווסר אומר כי רק לאחרונה נדמה כי ישראל השכילה להבין כי יש להפסיק את הטרור הזה וצעדי התגובה של סגירת מעבר כרם שלום וצעדים נוספים מראים שינוי בגישה של ישראל. לדעתו מדובר עדיין בצעדים מגומגמים שאינם משדרים את הנחשיות הרצויה להפסקת הטרור.

לדבריו של קופרווסר יש להבהיר לחמאס כי משגרי העפיפונים והבלונים הם יעד לפגיעה של צה"ל בתנאים מסויגים ולצה"ל ישנם האמצעים להבחין ולדעת במי ניתן לירות ובמי לא.