עבור לתוכן העמוד
Menu

גם בקנדה: האיסלמיזציה של המערב בתחום המשפט

פסק הדין העלול לערער את המערב

במלחמת התרבות נוטות מרבית הממשלות במערב בדרך של פייסנות והתחשבות באסלאם על בסיס ההנחה שויתור יעודד מתינות וימנע מתחים העלולים לפגוע בביטחון וביציבותאצל הגורמים הקיצוניים מדיניות זו מתפרשת כחולשה.

בית המשפט העליון של אונטריו, קנדה, זיכה לא מכבר גבר מאונס אשתו בפסק דין הנושא בחובו משמעויות משפטיות וחברתיות מרחיקות לכת על ציביונה של קנדה כמדינה חילונית.

הדיון המשפטי עסק בבני זוג שמוצאם בעזה. הגבר נישא לתושבת אוטווה בנישואין מאורגנים ובשנת 2013 נפרדו. האישה הגישה תביעה נגד בעלה על אונס שביצע בה לטענתה בשנת 2002.

על פי גרסתה, הבעל משך אותה לספה, הוריד בכוח את מכנסיה וקיים איתה יחסי מין למרות שהיא ביקשה ממנו שלוש פעמים שיחדול מכך.

השופט זיכה את הבעל מאונס בנימוק שהן הבעל והן האישה סברו, שזכותו של הבעל לקיים יחסי מין עם אשתו בכל עת, ומשום כך לא הייתה אצל הבעל כוונה לבצע אונס באשתו.1

אנשי דת בכירים בקנדה הבהירו במהלך השנים האחרונות את ההלכה האסלאמית העוסקת ביחסי אישות. האימאם מוסליח ח'אן, המשמש כיום גם כקצין דת במשטרת טורונטו, אמר את הדברים הבאים בוובינר בנושא זכויות וחובות הבעל והאישה:2

"האישה צריכה להיות זמינה עבור בעלה… אסור לה למנוע את הזכות הזו [יחסי האישות] מהבעלה אם אין לה תירוץ תקף כמו למשל מחלה, צום חובה וכדומה. אם היא מסרבת [ליחסי אישות] ללא סיבה תקפה אזי היא מבצעת חטא חמור. כך הדבר כיוון שאחד מאבני היסוד של הנישואין הוא מניעת ניאוף והתרופפות ערכים באמצעות התרת יחסים אלה".

האימאם אחמד קנדיל, החבר במועצת האימאמים של קוויבק, אמר את הדברים בדרשה במסגד במונטריאל:3

"לגבר יש זכות גוברת על אשתו גם בנוגע לסוגית הציות, כלומר שהיא צריכה לציית לו בכל דבר ועניין ובפרט כאשר הגבר קורא לאשתו למיטה, כפי שהנביא [מוחמד] עליו השלום אמר שהאישה צריכה לציית לבעלה כאשר הוא קורא לה למיטה אפילו אם היא יושבת על האוכף על גבו של הגמל.

"בחדית' נאמר, כי אפילו אם האישה נמצאת ליד התנור, כלומר כאשר היא מבשלת בתנור או עומדת ליד האש כאשר היא מציתה אש לצורך בישול ואין סכנה אם היא תעזוב את האש בוערת.

"והוא [מוחמד] אמר בחדית' נוסף, כי כל אישה אשר בעלה קורא לה למיטה והיא דוחה אותו אזי המלאכים יקללו אותה עד שתתעורר בבוקר.

מקרה זה חל בתרחיש בו הבעל נוהג באשתו בדרך ראויה [על פי האסלאם] ואם האישה 'משחקת משחקים' עם בעלה ומסרבת לבקשתו [לקיים עימו יחסי מין] אלא אם כן הוא מגשים את משאלותיה ורצונה ועושה דבר זה או אחר עבורה או מביא לה דבר מה, אזי היא תיחשב אישה בזויה אשר יצאה מתחום האנשים הצדיקים ואנשי האמת ויצאה גם מתחום הציות לאללה יתעלה".

פסיקת בית המשפט בקנדה ממחישה את תהליך האסלאמיזציה של המערב המגיע גם לבתי המשפט. השופט קבע למעשה, כי החוק האסלאמי – השריעה – גובר על החוק הפלילי בזכותו את הבעל מאונס אשתו על אף שהיא התנגדה לקיום יחסי מין, וזאת על בסיס הטענה ששני בני הזוג אימצו את ההלכה האסלאמית המתירה לבעל לקיים יחסי מין עם אשתו בכל עת.

פסק הדין עשוי לשמש תקדים שיחול על מקרים דומים, ולפיו ייסתם הגולל בפני נשים מוסלמים להתלונן על אונס במשפחה שעלול להפוך הלכה למעשה לחוקי בקרב זוגות מוסלמים המקבלים עליהם את דין האסלאם.

השופט בחר בדרך של התחשבות קיצונית בגורמי הדת והתרבות, ואגב כך אישר במשתמע, כי האסלאם היא דת המתירה יחסי מין המוגדרים במערב כאונס במשפחה.

במדינות המערב מתחולל בשנים האחרונות מאבק על דמותן התרבותית והחברתית. גורמים אסלאמיים חותרים במוצהר לקדם באמצעות כוח פוליטי חקיקה המתחשבת יותר ויותר בהלכה האסלאמית, ואחדים רואים בכך אמצעי לקראת אסלאמיזציה של המערב בטווח הארוך.

במלחמת התרבות נוטות מרבית הממשלות במערב בדרך של פייסנות והתחשבות באסלאם על בסיס ההנחה שויתור יעודד מתינות וימנע מתחים העלולים לפגוע בביטחון וביציבות. אצל הגורמים הקיצוניים מדיניות זו מתפרשת כחולשה. השינוי הדמוגרפי המהיר במערב עשוי להגביר את הלחצים החברתיים להתחשבות גדולה יותר בהלכה האסלאמית בתחומים נוספים ולשנות את פניה של אירופה.

1http://nationalpost.com/news/local-news/ottawa-man-not-guilty-because-he-thought-he-could-have-sex-with-wife-anytime/wcm/64139949-1159-41c0-aec3-0a0c62448af0

2http://jonathanhalevi.blogspot.ca/2013/08/having-sex-is-obligatory-on-muslim-wife.html?zx=b2e6416769627bef

3http://jonathanhalevi.blogspot.ca/2013/09/muslimwife-must-obey-her-husband-when.html?zx=b2e6416769627bef