עבור לתוכן העמוד
Menu

גורמים בפתח': עבאס מתכנן קמפיין על רקע דתי בי-ם

דיווח פלסטיני כי ישראל השלימה הצבה של מצלמות רבות ברחבי העיר • אמש החלו פרסומים מחדש תחת הכותרת "אלעקצא בסכנה"

מאז ההכרזה של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית לירושלים הורה יו"ר הרש"פ,מחמוד עבאס, לחזק את הפעילות הפלסטינית בעיר ולסכל את תוכניות ישראל לפיתוח מזרח ירושלים.

לכן פעלה הרש"פ במרץ למנוע מתושבי מזרח ירושלים להשתתף בבחירות לעיריית ירושלים והיא מגבירה את הפעילות נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים במזרח העיר.

עפ"י ההערכות של גורמים בפת"ח, יו"ר הרש"פ עשוי בתקופה הקרובה לחמם את המצב במזרח ירושלים על רקע דתי כדי להוכיח כי הפלסטינים הם ששולטים בעיר המזרחית ולא ישראל.

על רקע ידיעות הללו מדווחים גורמים פלסטינים כי משטרת ירושלים השלימה בימים אלה מבצע גדול של הצבת כ-500 מצלמות באזור מסגד אלאקצא והעיר העתיקה בירושלים כדי לפקח על פעילות הפלסטינים.

בהדברים באים על רקע הדיווח השבוע כי כי המשטרה ממליצה להגביר את תדירות הביקורים של חברי הכנסת על הר הבית, מפעם בשלושה חודשים לפעם בחודש זאת למרות המתיחות ביחסים עם ירדן. מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אף קבע כי אם המצב הנוכחי בהר יישמר – ניתן להסיר כל מגבלה על הביקורים .עמדתו של המפקד אושרה גם על ידי המפכ"ל, רוני אלשיך.

חוזרים לקמפיין "אל עקצא בסכנה"

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא באמצעות חימום האווירה בהר הבית והשמעת הטענה השקרית כי "מסגד אלאקצא בסכנה".

ב-6 בנובמבר הופצו שמועות ברשתות החברתיות כי מתנחלים נכנסו ל"אורוות שלמה" בסמוך למסגד אלאקצא בהר הבית במסגרת ההכנות של ישראל להפוך את המקום לבית כנסת.

"אורוות שלמה" שופצו לפני שנים רבות ע"י הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל בראשות השיח' ראיד צלאח שהפך אותם לאולמות תפילה ענקיים לאלפי מתפללים מוסלמים והם נקראים בערבית "אלמוצלא אלמרוואני".